چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۳
IOTC
شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

طوفان نتوانست مانع پهلودهی کشتی در عسلویه شود

تلاش کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران درپایانه نفتی عسلویه موجب شد تا صادرات میعانات گازی کشور درطوفان نیز قطع نشود.

طوفان نتوانست مانع پهلودهی کشتی در عسلویه شود

 

 

علیرغم باد شدید و طوفان در منطقه عسلویه، کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران مانع از توقف صادرات میعانات گازی کشور از این پایانه نفتی شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی  ایران، غلامعباس حیدری ریس پایانه نفتی  منطقه عسلویه با اعلام این خبر گفت: در شرایط خاص کنونی و به منظور جلوگیری از قطع  صادرات میعانات گازی، راهنمایان مجرب (پایلوت) شرکت پایانه های نفتی ایران اقدام به پهلو دهی کشتی در شرایط طوفانی نموده، و خوشبختانه صادرات میعانات گازی کشور در طوفان نیز قطع نگردید.

وی تصریح کرد: سرعت باد دراین طوفان حدود 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج حدود  8 پا بود، که این موضوع موجب شد اجرای عملیات پهلودهی یک ساعت به طول انجامد.

غلامعباس حیدری گفت: در هیچ یک از بنادر دنیا در چنین شرایطی، عملیات پهلودهی انجام نمی شود، و پهلودهی کشتی 300 هزار تنی به گوی شناور عسلویه با ایمنی کامل و توکل به خدا، نمونه ای بارز از توانمندی کارکنان عملیات دریایی شرکت پایانه های نفتی ایران است.

ریس پایانه نفتی عسلویه خاطرنشان کرد: دو قایق، یک یدک کش و یک پایلوت، عملیات  پهلودهی این شناور را با موفقیت انجام دادند.

پایانه نفتی عسلویه، یکی از مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران است که در سال 1381 به بهره برداری رسیده، و در پایتخت انرژی ایران واقع شده است. این پایانه مجهز به دو گوی شناور (SBM) با قابلیت پهلودهی نفت کش های ulcc که درمحلی از دریا با عمق مناسب نصب شده است، می باشد. 

(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید