دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۵
IOTC
پنج شنبه / ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۷۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

عراق درجایگاه نخست افزایش تولید نفت اوپک قرار گرفت

تولید نفت عراق در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، با افزایش ٧٥ هزار بشکه ای در روز، بیشترین افزایش تولید را در میان کشورهای عضو اوپک به خود اختصاص داد.

عراق درجایگاه نخست افزایش تولید نفت اوپک قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه بازار نفت که در ماه اوت سال ٢٠١٦ میلادی منتشر شد، اعلام کرد: میانگین قیمت نفت خام سبک بصره عراق در ماه ژوئیه سال جاری میلادی سه دلار و ٢٦ سنت نسبت به پیش از آن کاهش قیمت داشته است.

طبق گزارش این سازمان، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره یاد شده، ٤١ دلار و ٣٧ سنت برای هر بشکه بوده است.

اوپک همچنین به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: میزان تولید روزانه نفت عراق در ماه ژوئیه به چهار میلیون و ٣٢٠ هزار بشکه رسید حال آن که این میزان در ماه قبل از آن (ژوئن) چهار میلیون و ٢٤٥ هزار بشکه بوده که با ٧٥ هزار بشکه افزایش، بیشترین رشد تولید را بین کشورهای اوپکی نشان داد.

پس از عراق، عربستان با ٣٠ هزار بشکه افزایش در تولید روزانه خود درماه ژوئیه نسبت به ماه پیش از آن، در سکوی دوم رشد تولید روزانه نفت کشورهای اوپکی قرار گرفت.  

تقاضای جهانی نفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی ٩٣ میلیون و ١٦٠ هزار بشکه در روز و در سه ماه دوم ٩٣ میلیون و ٤٤٠ هزار بشکه در روز بوده و پیش بینی می شودکه این میزان برای سه ماه سوم به ٩٥ میلیون و ٢٢٠ هزار بشکه برسد.

(پنج شنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید