سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۰
IOTC
یکشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۵۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

قراردادهای تک محموله فروش نفت به بلندمدت تبدیل می شود

مدیراموربین الملل شرکت ملی نفت ایران از تداوم صادرات نفت خام به اروپا خبر داد و گفت: درتلاش هستیم قراردادهای تک محموله صادرات نفت به اروپا را به قراردادهای بلندمدت تبدیل کنیم.

قراردادهای تک محموله فروش نفت به بلندمدت تبدیل مي شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سیدمحسن قمصری  با بیان این که صادرات بیش از ٦٠٠ هزار بشکه نفت ایران به مقصد اروپا بصورت مداوم در حال انجام است، درباره این که آیا مشتری جدیدی به مشتریان اروپایی نفت ایران افزوده شده است، اظهار کرد: صادرات نفت به اروپا هم اکنون به همان شرکتهای که قرارداد با آنها به امضاء رسیده است، انجام می شود.

به گفته وی، ایران در تلاش است قراردادهای تک محموله با کشورهای اروپایی را به قراردادهای بلندمدت تبدیل کند.

شرکتهایی از ایتالیا (ساراس)، اسپانیا (رپسول) و یونان (هلنیک)، فرانسه (توتال)، انگلیس (شل) پس از تحریمهای ایران، قرارداد فروش نفت با ایران امضا کردند، بخشی از قرارداد با این شرکتها بصورت تک محموله و برخی بصورت بلندمدت است.

ایران پس از لغو تحریمها در ماه ژانویه گذشته تلاش کرده است سهم از دست رفته خود را در بازارهای جهانی احیا کند و از آن زمان تا کنون موفق شده است صادرات نفت خود را به بیش از دو برابر برساند. میزان صادرات نفت ایران هم اکنون بیش از ٢ میلیون بشکه در روز است و بازستاندن سهم از دست رفته در بازارهای اروپا یکی از اهداف ایران برای افزایش سهم خود در بازار است اگرچه بزرگترین مشتریان نفت ایران در آسیا حضور دارند و اولویت ایران برای بشکه های صادراتی، بازار آسیاست.

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درخصوص صادرات نفت به هند هم گفت: ایران ٣٦٠ هزار بشکه قرارداد صادرات نفت خام به هند دارد که هم اکنون این کشور بیش از ٣٩٠ هزار بشکه بصورت روزانه از ایران برداشت می کند.

واردات نفت چهار کشور واردات نفت آسیا از ایران در ماه ژوئن امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ٤٧ درصد افزایش یافته است.

(یکشنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید