جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۲۰
IOTC
شنبه / ۹ اَمرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۳۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تولید نفت اوپک در یک قدمی رکوردشکنی

نظرسنجی از کارشناسان نشان می دهد که تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به نقطه اوجی بی سابقه دست می یابد.

تولید نفت اوپک در یک قدمی رکوردشکنی
  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایرن و به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، با افزایش تولید نفت عراق و رشد صادرات نفت نیجریه با وجود استمرار درگیری در این کشور، نظرسنجی از کارشناسان نشان داد که در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، تولید نفت اوپک به بالاترین سطح تاریخ خود خواهد رسید.

    نظرسنجی یاد شده نشان داد که عربستان، همچنان تولید نفت خود را نزدیک به رقم بالای چند ماه اخیر نگه داشته زیرا تقاضای فصلی سوخت داخلی این کشور افزایش یافته است و تلاش این کشور برای حفظ سهم از بازار، ادامه دارد.

    نظرسنجی یاد شده که بر اعلام منابع صنعتی و اطلاعات کشتیرانی مبتنی است، نشان داد که مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک از ٣٣ میلیون و ٣١٠ هزار بشکه در ماه ژوئن سال جاری میلادی به ٣٣ میلیون و ٤١٠ هزار بشکه در ماه ژوئیه افزایش خواهد یافت.

    در صورت کامیابی گفتگوها برای بازگشایی تأسیسات صادراتی نفت لیبی، ممکن است روند افزایش تولید نفت اوپک در ماههای آینده نیز ادامه داشته باشد.

    از جمله عوامل مهم افزایش تولید نفت اوپک در ماههای اخیر، بازگشت اندونزی و گابون به اوپک است که پیش از این، از این سازمان جدا شده بودند. بدون احتساب تولید این دو کشور، مجموع تولید نفت اوپک به ٣٢ میلیون و ٤٦٠ هزار بشکه در روز می رسد که همچنان، رکوردی جدید به شمار می آید.

    در ماه ژوئیه، عراق با افزایش ٩٠ هزار بشکه ای تولید روزانه خود، بیشترین سهم را در افزایش تولید اوپک داشت.

    رویترز ادعا کرد تولید روزانه نفت ایران در ماه ژوئیه سال جاری میلادی از ٢٠ هزار بشکه افزایش برخوردار بوده در حالی که تولید نفت عربستان در این دوره، با حدود ٦٠ هزار بشکه کاهش رو به رو بوده و به ١٠ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

    تعطیلی میدان سریر در لیبی سبب شد تولید نفت این کشور بحران زده در ماه ژوئیه با کاهش روبرو شود و ادامه بحران مالی در ونزوئلا سبب شد روند کاهش تولید نفت این کشور نیز ادامه یابد.

(شنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۵:۱۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید