جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۵۵
IOTC
شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۲۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
برای نخستین بار در کشور

بازوی بارگیری در پایانه های نفتی ایران طراحی و ساخته شد

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران از طراحی و ساخت بازوی بارگیری برای نخستین بار در کشور خبر داد که در یک ماه آینده در پایانه خارک نصب می شود.

بازوی بارگیری در پایانه های نفتی ایران طراحی و ساخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مهدی حسنی اظهار کرد: بازوی بارگیری تجهیز بسیار مهمی برای بارگیری نفت خام است که تاکنون دانش فنی ساخت آن در کشور ما وجود نداشته و نخستین بار است که در ایران ساخته می شود.

وی افزود: بازوهای بارگیری برای انتقال نفت از اسکله های نفتی به نفتکش هایی که در پایانه خارک پهلو می گیرند، استفاده می شود.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: به منظور کسب دانش فنی طراحی و ساخت این تجهیز، در برنامه ریزی و دستور کار این امور قرار گرفت و نخستین نمونه این دستگاه برای پهلوگاه شماره ١٠ اسکله شرقی (پایانه خارک) ساخته شد و در حال انجام آزمایش های عملکردی است.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران درباره آخرین تحولات این طرح افزود: کار طراحی و ساخت دستگاه به پایان رسیده است و پس از نهایی شدن آزمایش های عملکردی، دستگاه برای نصب و راه اندازی به پایانه خارک منتقل می شود.

حسنی اعلام کرد: در بازوی ساخته شده همه دیدگاه های عملیاتی و فنی برای تسهیل در کاربری این دستگاه و همچنین سهولت تعمیرات و نگهداری بازو لحاظ شده است که در این راستا قابلیتهای دستگاه ساخته و آزمایش شده نسبت به نمونه خارجی مشابه مناسب تر است و همه نکات نگهداری و عملکردی در ساخت آن لحاظ شده است.

وی از انتقال و نصب نمونه نخست حدود یک ماه ونیم آینده خبر داد و گفت: بازوهای بارگیری کنونی مورد استفاده در پایانه خارک نمونه های خارجی ساخت کشورهای اروپایی است.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که این تجهیز یکی از تجهیزات حساس و راهبردی در حوزه بارگیری نفت خام کشور است، افزود: با توجه به رقابت زیاد از سوی سازندگان خارجی این دستگاه، در صورت موفقیت آمیز بودن عملکرد این تجهیز، انقلاب بزرگی در حوزه صنعت نفت ایران و خودکفایی در این بخش است.

به گفته وی، این طرح را شرکت پایانه های نفتی با همکاری جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت به ثمر رسانده است.

(شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید