جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۳۱
IOTC
چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۱۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ایران سردمدار رشد تولید اوپک خواهد بود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود از بازار نفت اعلام کرد بیشترین بخش از رشد تولید نفت اوپک در سال جاری میلادی مربوط به ایران خواهد بود.

ایران سردمدار رشد تولید اوپک خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش "دورنمای کوتاه مدت انرژی" منتشر شده در ١٢ ژوئن (سه شنبه ٢٢ تیر ماه) پیش بینی کرد تولید نفت خام اوپک در سال جاری میلادی از ٠,٨ درصد رشد برخوردار خواهد بود که بیشتر آن، مربوط به افزایش تولید ایران است.

طبق اعلام این اداره، مجموع تولید نفت خام اوپک در سال ٢٠١٥ میلادی ٣١ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه بوده که در سال ٢٠١٦ میلادی از ٠,٨ درصد و در سال ٢٠١٧ میلادی از ٠.٥ درصد رشد دیگر برخوردار خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد میانگین تولید مایعات هیدروکربری غیر از نفت خام در اوپک در سال ٢٠١٥ میلادی ٦ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز بوده است و این رقم در هر یک از سالهای ٢٠١٦ و ٢٠١٧ از ٠,٣ درصد رشد برخوردار خواهد شد و در این زمینه نیز، ایران در کنار قطر بیشترین سهم را در رشد تولید این سازمان در اختیار خواهد داشت.

گزارش این اداره همچنین نشان می دهد که میانگین تولید نفت ایران در سه ماه دوم سال ٢٠١٦ میلادی، سه میلیون و ٥٨٠ هزار بشکه در روز بوده که بیش از ٢٧ درصد نسبت به دوره مشابه در سال ٢٠١٥ میلادی بیشتر است.

(چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵) ۱۴:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید