دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۵۷
IOTC
چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۵۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بازرسان فنی پایانه های نفتی ایران مخازن فازهای15 و16 پارس جنوبی را بازرسی می کنند

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: بازرسی از کف مخزن 400 هزار بشکه ای فازهای15 و16 پارس جنوبی به منظور بررسی میزان خوردگی ظرف مدت 10 روزبه اتمام می رسد.

بازرسان فنی پایانه های نفتی ایران مخازن فازهای15 و16 پارس جنوبی را بازرسی می کنند

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران،سید مصطفی مهدوی با اعلام این مطلب افزود:در حالیکه  پیمانکاران خارجی برای بازرسی هر مخزن حدود  یک میلیاردو 500 میلیون ریال هزینه و17 روززمان را  تعیین کرده اند, کارشناسان و نیروهای متخصص شرکت پایانه های نفتی ایران, با یک سوم هزینه ودو سوم زمان اعلام شده از سوی تیم های خارجی این کار را انجام می دهند. که این امر میسر نیست مگر با تلاش شبانه روزی همکاران ما در واحد بازرسی فنی و خوردگی فلزات  شرکت  پایانه های نفتی ایران.   

وی تصریح کرد: علاوه بر دستگاه  مورد نیاز در این پروژه، نقش نیروهای انسانی بسیار اهمیت دارد زیرا کار کاملا  تخصصی است  و پس از برداشت داده ها توسط دستگاه MFL تحلیل نتایج و گزارش دهی بسیار مهم است.به نحوی که نیروی انسانی صرفا به عنوان اپراتور عمل نمی کندو کارشناسان متخصص نسبت به آنالیز داده ها اقدام  می نمایند.

مهدوی یاد آور شد: با   توجه به سابقه همکاران ما درمخازن خارگ و نکا, نتایج به دست آمده صد در صد قابل اعتماد است به نحوی که پس از نمونه سنجی صحت دقت این دستگاه و تجزیه و تحلیل های انجام شده توسط همکاران  تایید شده است.

ریس بازرسی فنی و خوردگی فلزات تاکید کرد:  تاکنون تعداد 10  مخزن در خارگ و سه مخزن نکا با روشMFL) ( بازرسی شده است.

مهدوی توضیح داد: در روشMFL) ( تمام نقاط مخزن به صورت کامل بررسی و کاهش ضخامت در تمام نقاط  اندازه گیری می شود.

 و بر آن اساس تصمیم گیری می شود کف مخزن به صورت کامل  تعویض یا به صورت  مقطعی. تعمییر شود.

ریس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران  با تایید توانایی تیم  بازرسی شرکت پایانه های نفتی ایران خاطر نشان  کرد:  چنین خدمانی توسط  شرکت پایانه های نفتی ایران به دیگر شرکت های نفتی  به راحتی قابل ارائه است.

برپایه این گزارش روش بازرسی MFL  (نشتی شار مغناطیسی) روشی است که در آن ضخامت سنجی  فلز با ایجاد یک میدان مغناطیسی انجام می شود در این روش دستگاه با تشخیص نشتی میدان مغناطیسی محل های خوردگی را شناسایی می کند. 

 

(چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید