سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۲
IOTC
دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۵۸۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دستیابی به جایگاه برتر پایانه های نفتی در خاورمیانه قابل تحقق است

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران دستیابی به جایگاه برتر پایانه های نفتی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را به عنوان یک هدف بزرگ و استراتژیک در صنعت نفت خواند و تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی های تدوین و تعریف شده، کسب این جایگاه مهم در آینده قابل تحقق است.

دستیابی به جایگاه برتر پایانه های نفتی در خاورمیانه قابل تحقق است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در نشست با مدیران این شرکت در پایانه نفتی خارگ یادآور شد: با آغاز کار دولت تدبیر و امید، در برنامه های وزیر نفت جمهوری اسلامی، برنامه افزایش تولید و دستیابی به بازار نفت خام صادراتی در اولویت قرار گرفت. در این راستا، نوسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی تمامی تاسیسات و زیرساخت های مهم، به گونه ای در دستور کار قرار گرفت که توان عملیاتی صادرات نفت خام ایران به روزانه ٦ میلیون بشکه رسید. این درحالی است که با تلاش همگانی رکورد صادرات 7 میلیون و 100 هزار بشکه نفت در روز کسب کردیم

وی با بیان اینکه، پس از بهره برداری از پروژه مخازن ذخیره سازی نفت خام خارگ، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در جزیره خارگ، با ٤ میلیون بشکه افزایش به ٢٨ میلیون بشکه رسیده است، تصریح کرد: این قابلیت ما را برای دست یابی به اهداف بزرگ تر کمک می کند.

موسوی همچنین با اشاره توانمندی سازی و ارتقای دانش بومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: انجام بیش از 10 پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی، افتخار بزرگی برای کارکنان این شرکت محسوب می شود.

وی، طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن(SRJ )، طراحی و ساخت بازوهای بارگیری نفت خام،   طراحی سیستم نمایش دهنده پروفایل رسوبات جمع شده در کف مخازن ذخیره سازی نفت خام، طراحی و ساخت دستگاه صحت سنج سیار سیستم های اندازه گیری (Tank Prover)، طراحی و تولید نمونه پودر میکروبی جهت رفع آلودگی های نفتی، امکان سنجی، طراحی و ساخت نمونه پوشش سیمانی در راهروی وصولی اسکله T، طراحی، ساخت و نصب سیستم پیوسته اختلاط نفت خام (فاز طراحی) و توسعه دانش فنی و تولید ماده پراکنده کننده لکه نفتی با پایه بیولوژیکی را به عنوان برخی از پروژه های انجام شده این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی بر شمرد.

در زمینه ساخت تجهیزات مهم مورد نیاز صنعت نفت در اولویتهای کاری وزارت نفت دولت تدبیر و امید بوده و در این زمینه فعالیتهای چشمگیری صورت گرفته است به گونه ای که در نتیجه همکاری و حمایت از سازندگان داخلی، از دو سال گذشته تاکنون، حدود ٧٠ میلیارد ریال صرفه جویی حاصل شد.

(دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵) ۱۷:۱۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید