پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۰
IOTC
سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۵۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بازدید هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از پایانه نفتی شمال

اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و تعدادی از دانشجویان این دانشگاه ازپایانه نفتی شمال بازدید کردند.

بازدید هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از پایانه نفتی شمال

 به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران  در این برنامه بازدید که  سردارسرلشگر سید یحیی رحیم صفوی  نیز به عنوان  عضو هیات علمی و مدرس جغرافیای سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در این  گروه حضور داشت گفت: تجهیزات و امکانات  شرکت پایانه های نفتی ایران در شمال  کشور موجب افتخار و غرور ملی است.

وی افزود: رعایت اصول ایمنی و پدافند غیر عامل در پایانه نفتی شمال از اهمیت ویژه ای برخوردار است که خوشبختانه در سطح مطلوبی قرار دارد.

صفوی اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی هرچه بهتر در سطوح عالی مدیریتی امکان بهره برداری  بهتر و بیشتر فراهم شود.

بر پایه این گزارش، پایانه نفتی شمال، موقعیتی راهبردی در میان کشورهای حاشیه دریای خزر برای ایران ایجاد کرده و با توجه به اکتشاف های اخیر، تنها پایانه برای انتقال نفت و گاز دریای خزر به کشور است.

هم اکنون عملیات سواپ نفت به وسیله سه اسکله انجام می شود. پایانه نفتی شمال 9 مخزن (هر یک با ظرفیت 150 هزار بشکه نفت) دارد که 6 مخزن آن برای ذخیره و سه مخزن دیگر نیز برای امتزاج نفت استفاده می شود.

تامین نیازمندی های پشتیبانی ناوگان حفاری در کوتاه مدت، افزایش انتقال نفت خام تا 150 هزار بشکه در روز و سوآپ و تولید احتمالی داخلی در میان مدت و افزایش انتقال نفت خام تا 250 هزار بشکه در روز در دراز مدت، اهداف مهمی هستند که در طرح ساخت حوضچه فراگیر به آنها توجه شده است.

 

(سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید