یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۱۱
IOTC
چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۵۴۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

رویترز:صادرات نفت ومیعانات گازی ایران به 2میلیون و310هزاربشکه می رسد

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه ژوئن 2016 با ١٠٠ هزار بشکه افزایش به دو میلیون و ٣١٠ هزار بشکه در روز می رسد.

رویترز:صادرات نفت ومیعانات گازی ایران به 2میلیون و310هزاربشکه می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رویترز در گزارش خود آورده است: رقم یاد شده، بیش از دو برابر نسبت به دوره مشابه در سال 2015 میلادی بیشتر است و بالاترین حجم صادرات از آغاز ماه ژانویه (دی-بهمن) سال ٢٠١٢ میلادی تا کنون به شمار می آید.

صادرات نفت ایران به اروپا از 530 هزار بشکه در ماه مه به 580 هزار بشکه در ماه ژوئن افزایش می یابد که حدود 6 برابر از سطح صادرات دوران تحریم بیشتر است.

براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، پیش از آغاز تحریم ها در سال ٢٠١٢ میلادی، ایران روزانه دو میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت صادر می کرد که 600 هزار بشکه آن به اروپا فرستاده می شد.

برآوردها نشان می دهد در ماه ژوئن سال جاری میلادی، محموله های نفتی ارسالی ایران به بازار آسیا به یک میلیون و 620 هزار بشکه در روز می رسد که اندکی نسبت به ماه مه سال جاری میلادی بیشتر است.

در ششمین ماه سال جاری میلادی صادرات نفت ایران به چین 610 هزار بشکه در روز، به هند 406 هزار بشکه در روز و به کره جنوبی 323 هزار بشکه در روز و به ژاپن 290 هزار بشکه در روز پیش بینی شده است.

خبرگزاری رویترز نوشت، در اروپا، کشورهای یونان، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه از ایران نفت وارد می کنند و لهستان نیز در ماه جاری میلادی برای نخستین بار از ماه اوت سال 2014 میلادی تا کنون، یک محموله 67 هزار بشکه ای نفت از ایران می خرد.

از پایان ماه مه (اردیبهشت-خرداد) سال جاری میلادی، شرکت شل نیز خرید نفت از ایران را از سر گرفت و پس از شرکت توتال، به دومین شرکت بزرگ نفتی خریدار نفت ایران پس از پایان تحریم ها تبدیل شد.

این گزارش افزود، یک منبع آگاه از برنامه های بارگیری نفت اعلام کرد با بازگشت سطح فروش نفت ایران به اروپا به سطح پیش از تحریم ها، مجموع صادرات نفت جمهوری اسلامی در ماه ژوئن (خرداد- تیر) سال ٢٠١٦ میلادی به بالاترین حد در چهار سال و نیم اخیر می رسد.

از ماه دسامبر (آذر-دی) سال ٢٠١٥ میلادی تا کنون صادرات نفت ایران نزدیک به دو برابر شده است و رشد تولید این کشور می تواند افت عرضه ناشی از اختلال در تولید نفت دیگر کشورها را جبران کند.

دسترسی به نفتکش های بیشتر با بهره گیری از راه حل های کوتاه مدت برای بیمه محموله ها سبب شده است ایران بتواند با شتابی بیش از انتظار کارشناسان، سهم خود را از بازار پس بگیرد.

(چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵) ۱۷:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید