دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۴۰
IOTC
جمعه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۵۱۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ایران اقتصادی ترین مسیر حمل نفت خام خزر است / ویژگی های ممتاز پایانه نفتی شمال در خزر

پروژه حوضچه فراگیر و عملیات سوآپ نفت خام می توانست زیر ساخت لازم برای اجرای پروژه خط لوله انتقال نفت نکا- جاسک را فراهم آورد و برای دستیابی به اهداف پدافند غیرعامل کشور بسیار مثمرثمر باشد

ایران اقتصادی ترین مسیر حمل نفت خام خزر است / ویژگی های ممتاز پایانه نفتی شمال در خزر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، حمید رضا شاهدوست رئیس پایانه نفتی شمال اظهار کرد، هرچند که هم اکنون با ساخت خط لوله باکو – جیحان، نفت خام حوزه خزر به دریاهای آزاد دسترسی پیدا کرده است، اما بدون شک ایران هنوز امن ترین و اقتصادی ترین مسیر حمل نفت خام به شمار می رود و پایانه شمال با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته خود می توانست کمک بزرگی به این چرخه کند.

شاه دوست گفت: پایانه نفتی شمال با در اختیار داشتن سه اسکله و متعلقات آن (بازوهای تخلیه، هوز، سیستم لوله کشی) و همچنین دستگاه های اندازه گیری بسیار پیشرفته، مخازن مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار و نیز سیستم جداسازی آب از نفت (Waste water treatment) بدون شک یکی از پایانه های بسیار پیشرفته در حوزه کشورهای دریای خزر به شمار می آید که در هنگام عملیات سوآپ، رکورد روزانه ٢٠٠ هزار بشکه را در کارنامه خود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد عملیات سنگ ریزی موج شکنهای غربی تمام شده است و هم اکنون مراحل پایانی فاز نخست که شامل عملیات بتن ریزی می شود، در دست اجراست. بدیهی است فازهای بعدی پروژه منوط به تصمیم مدیران ارشد وزارت نفت و سیاستهای دولت خواهد بود.

رئیس پایانه نفتی شمال تاکید کرد: پروژه حوضچه فراگیر و عملیات سوآپ نفت خام می توانست زیر ساخت لازم برای اجرای پروژه خط لوله انتقال نفت نکا- جاسک را فراهم آورد و برای دستیابی به اهداف پدافند غیرعامل کشور بسیار مثمرثمر باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

(جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵) ۱۵:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید