یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۰
IOTC
دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۸:۱۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۵۰۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
رئیس اداره عملیات صادرات شرکت پایانه های نفتی خبر داد:

اعلام آمادگی پایانه‎های نفتی برای اجرای برنامه‎های افزایش صادرات

رئیس اداره عملیات صادرات شرکت پایانه های نفتی ایران از اعلام آمادگی این شرکت برای همسو شدن با برنامه های افزایش صادرات نفت خبر داد.

اعلام آمادگی پایانه‎های نفتی برای اجرای برنامه‎های افزایش صادرات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، غلامحسین گرامی ، با اشاره به آمادگی شرکت پایانه‌های نفتی ایران برای افزایش صادرات نفت، گفت: ‌در زمان تحریم‌ها و با کاهش تردد نفتکش‌ها، فرصتی پیدا شد که برخی از تجهیزات و تاسیسات را نوسازی کنیم و آمادگی لازم را برای زمان پس از برجام کسب کنیم.

 

وی افزود: شرکت پایانه های نفتی آمادگی لازم را برای اجرای برنامه‌های افزایش صادرات که از سوی شرکت ملی نفت ایران ابلاغ می‌شود را دارد و هم اکنون برای پذیرش، بارگیری و ترخیص نفتکش ها هیچ منعی وجود ندارد و این کار در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

 

گرامی به لزوم اجرای پروژه‌های نگهداشت و نوسازی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران اشاره کرد و گفت: تاسیساتی که در دریا قرار گرفته همچون اسکله‌های بارگیری و مخازن نفت، با توجه به رطوبت موجود و شرایط اقلیمی همواره باید به روز نگه داشته شوند؛ در همین راستا شرکت پایانه‌ها پروژه‌های بسیاری برای نگهداری از تجهیزات و تاسیسات در دست دارد تا بتواند آمادگی خود را بالاتر برد و در صورتی که شرکت ملی نفت ایران برنامه‌های صادرات بیشتر یا شرایط جدید ابلاغ کرد بتواند آن را اجرایی کند.

 

  پسا‌برجام فرصتی برای تعامل بیشتر

 

رئیس اداره عملیات صادرات شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به گشایش هایی که با اجرایی شدن برجام در کشور ایجاد شده است بر لزوم تعامل با شرکت های صاحب دانش برای به روز ماندن صنعت نفت تاکید کرد.

 

رئیس اداره عملیات صادرات شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تعامل با شرکت‌های خارجی در دوران پسا‌برجام یاد کرد و گفت: پس از اجرای برجام فرصتی برای تعامل با شرکت‌هایی که در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند، به وجود آمده است و هرچه حضور شرکت‌های مطرح بین‌المللی در داخل تقویت شود، فضای رقابتی بیشتری به وجود می‌آید و قیمت پروژه‌ها نیز متاثر می‌شود.

 

وی افزود: در همین راستا شرکت‌های داخلی نیز تلاش می‌کنند خود را به شرکت‌های خارجی برسانند؛ هرچند هم‌اکنون شرکت‌های داخلی بسیاری وجود دارند که در دنیا در زمینه تکنولوژی حرف برای گفتن دارند؛ به‌عنوان مثال در پایانه خارگ فناوری سیستم‌های میترینگ یا اندازه‌گیری نفت با مهندسی معکوس قطعات این تجهیزات به داخل انتقال یافته و ما را یاری کرده در این زمینه به‌روز باشیم اما حالا با حضور شرکت‌های خارجی در داخل می‌توان به ارتقای دانش و فناوری شرکت‌های داخلی امیدوار بود.

 

گرامی به مذاکرات شرکت پایانه های نفتی با شرکت‌های خارجی در طول بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت اشاره کرد و گفت: ‌شرکت‌های مختلفی در حوزه بازوهای بارگیری در رابطه با سازه‌های دریایی و خدمات‌رسانی دریایی، اجاره نفتکش و یدک‌کش‌ها برای مذاکره به مدیران شرکت ما مراجعه کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در شرکت پایانه‌ها شرایط برای تعامل با شرکت‌های بخش خصوصی وجود دارد و می‌توان از این مسیر برای جذب سرمایه اقدام کرد؛ هرچند عمده فعالیت‌های شرکت پایانه‌ها در خود شرکت داخلی‌سازی شده است، ولی برای همسو شدن با تکنولوژی روز باید برای آن تلاش و از آخرین پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌ها با خبر شویم و استفاده کنیم.

(دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵) ۰۸:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید