جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۳
IOTC
شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۳۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پایان ارسال رایگان نفت ایران به هند

وزیر نفت هند اعلام کرد که ایران انتقال رایگان محموله های نفت صادراتی به هند را متوقف کرده است.

پایان ارسال رایگان نفت ایران به هند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از خبرگزاری پی تی آی از دهلی نو، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، اعلام کرد که ایران انتقال رایگان نفت به هند را متوقف کرده و از پالایشگران هندی همچون شرکت مانگلور و شرکت اسار، خواسته است که خودشان برای انتقال نفت اقدام کنند.

در دوران تحریم و به دلیل خودداری شرکتهای کشتیرانی از انتقال نفت ایران، مسئولان ایرانی پذیرفته بودند که به صورت رایگان نفت تولیدی این کشور را به هند منتقل کنند.

پرادهان گفت: از ماه آوریل سال ٢٠١٦ میلادی، شرکت ملی نفت ایران به شرکتهای مانگلور و اسار اعلام کرد که محموله های آینده، بر مبنای قیمت فوب فروخته می شوند و انتقال آن به عهده خریدار خواهد بود.

طبق قراردادهای فوب، تأمین کشتی انتقال نفت به عهده خریدار است در حالی که طبق قراردادهای سی آی اف (CIF) که در دوران تحریم از سوی ایران پذیرفته شده بود، هزینه انتقال به عهده فروشنده است.

با این همه، به گفته پرادهان، شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده تا زمانی که هندیها بتوانند نفتکش و بیمه مورد نیاز را تأمین کند، این شرکت به ارائه این خدمات ارائه خواهد داد.

پرادهان همچنین اعلام کرد که شرکت ملی نفت ایران سازکار پیشین پرداخت پول نفت را متوقف کرده و خواسته است که از این پس، پول نفت فروخته شده را به یورو دریافت کند.

وی افزود: در بازارهای جهانی، قراردادهای عرضه نفت بر مبنای فوب یا سی آی اف مورد مذاکره قرار می گیرند؛ بنا بر این، هزینه واردات نفت از ایران در سال مالی ٢٠١٦-٢٠١٧، به شرایط مورد مذاکره میان شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای هندی بستگی خواهد داشت.

(شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۲:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید