دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۸
IOTC
چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۳۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

قیمت نفت برنت و دابلیو تی آی افزایش یافت

قیمت نفت برنت ٤ درصد و نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز سه شنبه (٢١ اردیبهشت ماه) در پی افزایش خرید که بخشی از آن ناشی از پیش بینیها در باره افزایش حجم ذخیره سازی نفت آمریکا کمتر از هفته های گذشته بود، بیش از ٢ درصد افزایش یافت.

قیمت نفت برنت و دابلیو تی آی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قطع عرضه نفت خام در کانادا، نیجریه و نقاط دیگر جهان نیز موجب بالارفتن قیمتهای نفت شد، به گونه ای که قیمت نفت خام برنت در یک روز، به بیشترین میزان در دوره یک ماهه گذشته، افزایش یافت.

بازار پس از این که موسسه نفت آمریکا (ای پی آی) که یک گروه صنعت نفت است، اعلام کرد که حجم ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ششم ماه مه (١٧ اردیبهشت ماه) با افزایش سه میلیون و ٤٥٠ هزار بشکه ای به رقم بی سابقه ٥٤٣ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه رسیده است، اندکی از سود خود را از دست داد.

تحلیلگران به رویترز گفتند: پیش تر پیش بینی می شد که سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا در این مدت تنها ٧١٤ هزار بشکه افزایش یابد.

معامله گران و سرمایه گذاران در انتظار انتشار داده های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در باره ذخیره سازیهای نفت خام این کشور در روز چهارشنبه هستند.

بر اساس اطلاعات رویترز، قیمت نفت خام برنت با یک دلار و ٨٩ سنت یا ٤,٣ درصد افزایش به ٤٥ دلار و ٥٢ سنت برای هر بشکه رسید.

این در حالی بود که براساس داده های ای پی آی، قیمت نفت برنت تا ٤٥ دلار و ٧٠ سنت افزایش و سپس بیش از ٣٠ سنت کاهش یافت.

قیمتهای نفت در سراسر روز سه شنبه به دلیل نگرانیها در باره کاهش عرضه، بالا باقی مانده بود.

(چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید