دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۵۲
IOTC
چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۳۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
همزمان با سفر خردادماه نخست وزیرهند به تهران

هند و ایران سندهمکاری نفتی امضا می کنند

همزمان با سفر ناریندرا مودی، نخست وزیرهند به ایران در هفته نخست خردادماه احتمال امضای سندهمکاری نفتی میان دو کشور وجود دارد.

هند و ایران سندهمکاری نفتی امضا می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، ناریندرا مودی، نخست وزیر هندهفته نخست خردادماه برای یک سفر دوروزه به تهران می آید، در این سفراحتمالا میان دو کشورسندهمکاری نفتی امضا می شود.

معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که در آستانه سفر نخست وزیر هند به ایران در هفته نخست خردادماه دیداری با سفیر این کشور داشته است به شانا گفت: مقدمات سفر نخست وزیر هند به ایران در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

امیرحسین زمانی نیا از احتمال امضای سند همکاری با هندیها همزمان با این سفر خبر داد و اظهار کرد: ادامه مذاکره درباره میدان گازی فرزاد بی، پتروشیمی، پروژه های بالادستی صنعت نفت از محورهای مورد مذاکره و همکاری دو کشور است.

غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند هم پیش از این درباره این سفر اظهار کرده بود: رایزنیهای اقتصادی و سیاسی، بررسی قرارداد سرمایه گذاری هند در بندر چابهار ایران و سخنرانی در جمع بازرگانان و تاجران ایرانی از برنامه های مودی، نخست وزیر هند در سفر به ایران است.

وی افزود: قرار است ناریندرا مودی در این سفر از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم برای سفر به هند دعوت کند.

(چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید