دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰
IOTC
دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۲۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بیست ‎و‎ یکمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت به کار خود پایان داد

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عصر امروز به کار خود پایان داد.

بیست ‎و‎ یکمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت به کار خود پایان داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت که با شعار «جذب سرمایه و انتقال تکنولوژی» از چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شده بود پس از چهار روزِ کاری، عصر امروز ۱۹ اردیبهشت به کار خود پایان داد.

 

بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سال ۹۵ در حالی کار خود را آغاز کرد که شرکت های خارجی و داخلی زیادی با اجرای برجام و گشایش روابط و مناسبات بین المللی ایران برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند.

 

در بیست و یکمین نمایشگاه سعی شد با تاکید بر امر پژوهش و توسعه در صنعت نفت و اختصاص فضای مناسب به گروه های پژوهشی در بخش های خصوصی و دولتی توسعه صنعت پژوهش محور مد نظر قرار گیرد و حضور فعال تشکل ها و گروه های صنعتی و بازرگانی به صورت تخصصی و ایجاد شرایط لازم و فضای مناسب برای آنها از موارد تمرکز این نمایشگاه بود.

 

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی سیاست های اجرایی وزارت نفت در زمینه توسعه صادرات در بخش های مختلف تولیدی فرآورده های نفتی و خدمات فنی و مهندسی و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت و در صورت لزوم برگزاری سمینار تخصصی با حضور شرکت های خارجی حاضردر نمایشگاه بود.

 

هجوم شرکت های خارجی برای حضور در نمایشگاه بیست و یکم پس از برجام منجر به تقاضاهای بیش از ظرفیت سالن های نمایشگاه بین المللی تهران شد و با مدیریت و برنامه ریزی صحیح و هماهنگی های مربوطه و همچنین مطالعه تجربیات دوره های گذشته سعی شد عدالت در تخصیص غرفه به شرکت ها کاملا اجرایی شود تا هیچ متقاضی مشارکتی از این حق محروم نشود. برای تحقق این هدف تمامی سالن ها و فضای سرپوشیده و باز نمایشگاه زیر بار نمایشگاهی رفت.

 

تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه بیست و یکم بیش تر از سال های گذشته بود. در این رویداد ۹۹۶ شرکت داخلی و ۸۲۶ شرکت خارجی فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده و جانمایی شدند. این در حالی است که سال گذشته ۵۴۶ شرکت خارجی در نمایشگاه حاضر بودند.

 

در این رویداد مهم بیش از ۴۰ کشور خارجی حضور داشتند. امسال شاهد حضور پاویون کشورهای چین، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، اتریش و فنلاند در نمایشگاه بودیم .

 

(دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۰:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید