دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۰۵
IOTC
پنج شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۹:۱۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۰۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

نمایشگاه صنعت نفت فرصت مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش ٣٠ درصدی کشورهای خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: نمایشگاه فرصت مناسبی برای آَشنایی شرکت های داخلی و خارجی با یکدیگر است که زمینه را برای خودکفایی بیشتر در صنعت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می کند.

نمایشگاه صنعت نفت فرصت مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان این که این دوره از نمایشگاه از لحاظ تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی و تنوع شرکت کنندگان، با نمایشگاه های دوره های پیشین تفاوت هایی دارد، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال حضور شرکت های خارجی حدود ٦٤ درصد افزایش یافته است و برخی شرکت ها و کشورها برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند.

معاون وزیر نفت با بیان این که در این دور از نمایشگاه برای نخستین بار شرکت هایی از کانادا و استرالیا حضور دارند، تعداد کشورهای حاضر در این دور از نمایشگاه را ٤٠ کشور عنوان کرد و افزود: تعداد کشورهای حاضر در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نسبت به دوره های گذشته ٣٠ درصد افزایش یافته است.

جوادی با اشاره به حضور نزدیک به یک هزار شرکت داخلی و بیش از ٨٥٠ شرکت خارجی در این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: با فضای کار بین المللی که فراهم شده است زمینه رشد شرکت های ایرانی و مشارکت شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و فناوری فراهم شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که تعداد مشارکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره قبلی کمتر شده است، گفت: به دلیل محدودیت جا و همچنین ادغام برخی شرکت ها با یکدیگر این گونه به نظر می رسد در حالی که هیچ غایبی در نمایشگاه بیست و یکم وجود ندارد.

جوادی درباره این که برگزاری این نمایشگاه چقدر در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر است و آیا مصداق های عینی آن دیده می شود، اظهار کرد: در بازدید کوتاهی که انجام شد چند شرکت برای ساخت کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور و داخلی سازی آن درحال برنامه ریزی با شرکت های خارجی هستند.

معاون وزیر نفت، نمایشگاه را فرصت مناسبی برای آَشنایی شرکت های داخلی و خارجی با یکدیگر عنوان کرد که زمینه را برای خودکفایی بیشتر در صنعت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می کند.

(پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۹:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید