دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۶
IOTC
پنج شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۰۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

تولید ۳.۸ میلیون بشکه‎ای نفت به‎زودی محقق می‎شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تحقق تولید ۳.۸ میلیون بشکه ای نفت در روز ظرف چند روز آینده خبر داد.

تولید ۳.۸ میلیون بشکه‎ای نفت به‎زودی محقق می‎شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران رکن الدین جوادی در نشست خبری خود در بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: هم اکنون شرکت ملی نفت ایران موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف تولید و صادرات خود شده است که در بخش تولید ظرف چند روز آینده تولید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه ای محقق می شود.


وی میزان صادرات نفت در دوران تحریم را یک میلیون بشکه نفت اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی، رسیدن به میزان صادرات پیش از تحریم (۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه) هدفگذاری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان صادرات نفت در بازه زمانی ۱۱ فرودین ماه تا ۱۱ اردیبهشت ماه از مرز ۲ میلیون بشکه گذشته است، گفت: به زودی صادرات نفت از مرز ۲.۱ میلیون بشکه نفت نیز خواهد گذشت.


وی افزود: در بخش میعانات گازی نیز موفق به صادرات ۴۵۰ هزار بشکه ای شده ایم این در حالی است که پیش از تحریم ها این رقم ۲۵۰ هزار بشکه در روز بود.


 

جوادی اظهار امیدواری کرد که با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح پالایشی سیراف به جای فروش میعانات گازی، صادرات کننده محصولات پالایشی باشیم.

و طرح پالایشی سیراف به جای فروش میعانات گازی، صادرات کننده محصولات پالایشی باشیم.

  

وی با اشاره به عدم ارتباط ایران با کشورهای اروپایی در دوران تحریم، گفت: هم اکنون در به روی صنعتگران غربی و شرقی باز است به طوری که در بخش صادرات قراردادهای متعددی را با کشورهای اروپایی امضا کرده ایم. 


 

جوادی افزود: شرکت ملی نفت ایران همواره از حضور شرکت های خارجی و فعال استقبال می کند به تعبیری هر کس خواهان همکاری باشد ما نیز خواهان همکاری هستیم.


سال ۹۵؛ سال تلاش و شکوفایی صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سال جدید را به لحاظ قرار گرفتن در شرایط ویژه اقتصادی و سیاسی سال مهمی ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با رفع کامل تحریم ها و اجرایی شدن برجام در سال جدید شاهد تلاش و شکوفایی صنعت و شتاب بخشی به روند اجرای پروژه ها باشیم.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به دوران پیش از تحریم مسئولیت بیشتری را برعهده داریم افزود: اکنون فرصت مناسبی است تا با تولید، صادرات و سازندگی بیشتر و زمینه سازی برای انتقال دانش فنی زمینه رشد و شکوفایی صنعت نفت را بیش از پیش فراهم کنیم.

برگزاری نخستین دور مناقصه قراردادهای IPC در تیرماه جاری

جوادی در مورد اصلاحات مربوط به پیش نویس نسل جدید قراردادهای نفتی گفت: هم اکنون اصلاحات مصوبه هیات دولت در چارچوب های مورد تایید در حال انجام است. همزمان نیز کارگروهی در شرکت ملی نفت ایران پیش نویس مربوط به این قرادادها را در سه نسخه مختلف تهیه کرده که در حال نهایی شدن است. 

وی ادامه داد: قراردادهای IPC در نهایت باید در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مورد تصویب قرار بگیرد. بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود اولین دوره مناقصه تیرماه برگزار شود.

جوادی اعلام کرد: در قراردادهای IPC حضور یک شرکت ایرانی همراه شرکت خارجی الزامی است اما سهم آن می تواند به نسبت آورده متغییر باشد.

جوادی با بیان این که خوشبختانه فضای باز سیاسی در کشور فراهم شده و امکان حضور نمایندگان شرکت های خارجی در ایران فراهم است، گفت: به احتمال زیاد، کنفرانس لندن برگزار نمی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که این کنفرانس به بعد از دریافت اسناد مناقصه از سوی شرکت های متقاضی موکول شود، در زمان نیز صرفه جویی می شود.

افزایش تولید گاز از میدان سلمان به ۳۰۰ میلیون فوت مکعب

جوادی در مورد تولید گاز از میدان مشترک سلمان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر بود که گاز سلمان به امارات صادر شود اما به دلیل مشکلات موجود این امر عملی نشد.

وی افزود: خوشبختانه به همت شرکت نفت فلات قاره ایران هم اکنون میدان گازی سلمان به تولید رسیده و با استفاده از یک خط لوله ٣٠٠ کیلومترى گاز آن وارد عسلویه می شود.

وی میزان تولید گاز از میدان مشترک سلمان را ۱۲۰ میلیون فوت مکعب اعلام کرد و گفت: انتظار می رود تا دو ماه آینده میزان گاز تولیدی این میدان به ۳۰۰ میلیون فوت مکعب برسد.

 

نهایی شدن قرارداد فاز دوم میدان مشترک یادآوران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه توسعه فاز دوم هر پروژه نیازمند ارزیابی عملکرد فاز نخست آن پروژه است، گفت: هم اکنون مذاکرات در مورد فاز دوم میدان یادآوران با طرف چینی انجام شده و به زودی توسعه این فاز در قالب قرارداد بیع متقابل نهایی می شود.  

تولید ۷۵ هزار بشکه ای نفت از میدان آزادگان شمالی 

جوادی درباره زمان افتتاح فاز نخست طرح توسعه میدان آزادگان شمالی، گفت: هم اکنون تولید از این میدان به میزان ٣٥ هزار بشکه در روز آغاز شده است و ظرف ٢ تا ٣ هفته آینده این رقم به ٧٥ هزار بشکه افزایش می یابد.

معاون وزیر نفت با بیان این که هنوز مذاکرات با چینی ها در خصوص فاز دوم توسعه این میدان به جمع بندی نرسیده است، تصریح کرد: ممکن است تصمیم دیگری در این زمینه اتخاذ شود.

وی در مورد احتمال همکاری توتال در طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی نیز گفت: شرکت توتال ظرفیت های فراوانی دارد، اما در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.
آغاز کار عملیاتی-تحقیقاتی دانشگاه ها در سال جاری

جوادی در مورد آخرین وضعیت قراردادهای شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه ها و مراکر تحقیقاتی گفت: تا پایان سال گذشته، برای هر میدان حداقل یک طرح پیشنهادی (RFP) نهایی شد و امسال دانشگاه ها می توانند کار عملیاتی تحقیقاتی خود را آغاز کنند.

وی با ابراز خرسندی از این که در قالب این قراردادها و در فضای پسابرجام، زمینه برای پیدا کردن شرکای صاحب فناوری بین المللی برای دانشگاه ها فراهم شده است، افزود: این قراردادها امسال با روند سریعتری ادامه می یابد.

افزایش ظرفیت تولید نفت غرب کارون به ۷۲۰ هزار بشکه تا پایان برنامه ششم

معاون وزیر نفت در مورد طرح توسعه میدان های نفتی غرب کارون گفت: با نگاه بدبینانه، ظرفیت تولید غرب کارون تا انتهای دولت یازدهم به ٢٨٠ هزار بشکه در روز می رسد و تا پایان برنامه ششم نیز این ظرفیت به ٧٢٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید. 


 

(پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۷:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید