یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۸
IOTC
پنج شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۳۹۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت مطرح شد:

افزایش ۵۰ درصدی تردد نفتکش‎های خارجی پس از اجرای برجام

رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه نفتی خارگ از افزایش تردد نفتکش های آسیایی و اروپایی در دوران پسابرجام سخن گفت.

افزایش ۵۰ درصدی تردد نفتکش‎های خارجی پس از اجرای برجام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران‌ سیدابراهیم حسینی، در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از حضور پر شور شرکت های خارجی در مقایسه با سال های گذشته سخن گفت.


وی با اشاره به حضور گسترده شرکت های خارجی و داخلی و همچنین بازدیدکنندگان در نمایشگاه بیست و یکم گفت: این حضور گسترده به نمایشگاه محدود نمی شود و ما شاهد افزایش حضور شرکت های اروپایی و آسیایی در بخش های مختلف صنعت نفت هستیم.


حسینی گفت: در پایانه نفتی خارگ تعدد نفتکش های خارجی که برای بارگیری نفت خام پهلوگیری می کنند این مسئله را تأیید می کند و می توان با قاطعیت اعلام کرد که پس از اجرای برجام تردد نفتکش های خارجی ۵۰ درصد افزایش یافته است.


وی افزود: این تعدد هم در مورد تعداد و هم در مورد تنوع کشورهای خریدار کاملا محسوس است و اگر در گذشته مشتری نفت خام ما صرفا مشتریان سنتی از جمله چین، ژاپن، ترکیه کره جنوبی و  و چند کشور دیگر بودند، حالا شاهد حضور کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، روسیه، فرانسه برای خرید نفت ایران هستیم.


رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه خارگ همچنین با اشاره به دوران تحریم ها گفت: هرچند که در زمان تحریم ها مشکلاتی گریبانگیر ما بود اما با تلاش همکاران پایانه خارگ ما توانستیم از این تهدید ها ایجاد فرصت کنیم و با تعمیر زیرساخت های ذخیره سازی، اسکله ها و خطوط لوله خود را برای دوران پسبرجام آماده کنیم و حالا بدون هیچ دغدغه ای این افزایش تردد را راهبری می کنیم.

(پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۷:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید