یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۵۲
IOTC
دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۳۹۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

اوپک تهدیدی برای بازگشت توازن به بازار نفت نیست

تحلیلگران نسبت به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خوشبینتر شده اند و اعلام کرده اند که رشد تولید اوپک نمی تواند تأثیر منفی شدیدی بر توازن بازار داشته باشد.

اوپک تهدیدی برای بازگشت توازن به بازار نفت نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از رویترز، باور به پایان دوران دو ساله افت قیمت نفت، در میان کارشناسان طرفداران بیشتری پیدا می کند و بسیاری از آنان، با اشاره به رشد تقاضای انرژی در جهان و کاهش تولید نفت در آمریکا، براورد خود را از قیمت نفت برای دومین ماه پیاپی افزایش داده اند.

از سوی دیگر، بعید است که ناتوانی تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک بتواند تأثیری منفی شدیدی بر بازگشت توازن به بازارهای جهانی، داشته باشد.

طبق نظرسنجی از ٢٩ تحلیلگر نفتی، برآورد آنها از میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال جاری میلادی از ٤٠ دلار و ٩٠ سنت به ٤٢ دلار و ٣٠ سنت افزایش یافته است.

لوانا زیگفرید، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری ریموند جیمز، گفت: وضعیت تثبیت شده کنونی این است که همه کشورها، به جز ایران، ظرفیتی اندک برای افزایش تولید خود نسبت به سطح کنونی دارند.

هانس فن کلیف، اقتصاددان ارشد بانک هلندی ای بی ان آمرو، گفت: نوسان بازار نفت همچنان بالا خواهد بود، زیرا معامله گران از یک سو به گمانه زنی ها درباره توافق محدودیت تولید و از سوی دیگر به وضعیت کنونی عرضه مازاد نفت توجه می کنند.

تحلیلگران همچنین باور دارند که کند شدن رشد اقتصاد جهانی در میان مدت می تواند رشد قیمت نفت را تا حدی مهار کند.

(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۲:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید