یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۰
IOTC
پنج شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۳۷۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

اجرای ٣ هزار و ٤٠٠ طرح عام المنفعه وزارت نفت در مدت ١٤ سال

مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز از توجه ویژه وزارت نفت به طرحهای کمک به عمران و توسعه زیر ساختهای مناطق نفتخیز کشور گفت و افزود: در مدت ١٤ سال این مدیریت در نقش جهادسازندگی در وزارت نفت عمل کرده است و این حجم اجرای طرحهای عمرانی بیانگر عزم و اراده وزارت نفت در جهت عمران و آبادانی در مناطق نفتخیز کشور است.

اجرای ٣ هزار و ٤٠٠ طرح عام المنفعه وزارت نفت در مدت ١٤ سال
  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، محسن امیریان، مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت در گفتگو با خبرنگار شانا مهمترین فعالیتها و دستاوردهای این مدیریت را در سالهای گذشته در امور مختلف از جمله آموزشی، ورزشی، بهداشتی، راه و شهرسازی، خدماتی، فرهنگی ، بهداشتی و درمانی، زیر ساختی و زیست محیطی دانست.
  • وی با بیان این که ورود صنعت نفت به مناطق مختلف کشور تبعات و تاثیراتی را در همه امور و بخشهای زیست محیطی دارد گفت: وزارت نفت خود را موظف می داند که پیامدهای حضور خود را در مناطق نفتخیز  با اجرای مسئولیتهای اجتماعی در بخشهای مختلف توسعه ای، زیرساختی و عمرانی به عنوان یک الزام جبران کند و این نشان می دهد که وزارت نفت به وظایف CSR خود همانند بسیاری از نهادهای بزرگ نفتی در جهان توجه ویژه دارد.

    توجه به مسئولیتهای اجتماعی مهمترین وظیفه این مدیریت است

    مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز با اشاره به این که این مدیریت مهمترین وظیفه و تکلیف را در وزارت نفت برعهده دارد افزود: با دستور وزیر نفت این مدیریت تلاش می کند تا در حوزه مسئولیتهای  اجتماعی گامهای موثری در جهت تامین و برطرف کردن نیازهای رفاهی و خدماتی ساکنان مناطق نفتخیز کشور بردارد.

    امیریان ضمن تأکید بر مسئولیتهای اجتماعی وزارت نفت یا CSR گفت: این پیامدها می تواند حضور کارکنان صنعت نفت در مناطق مختلف کشور باشد که این مدیریت وظیفه دارد تجهیزات رفاهی، خدماتی را برای دست کم این تعداد نیرو جبران کند و افزون بر آن منافع مردم منطقه را نیز در نظر بگیرد که برآورد این فعالیت و منافع برای مردم آن منطقه در کمترین حد باشد.

    وی با اشاره به گستردگی طرحهای عمرانی مدیریت گفت: این مدیریت فعالیتهای زیادی در زمینه های مختلفی انجام داده و فعالیتهای زیادی هم در دست اقدام دارد که منطبق برمصوبه مجلس است. براین اساس، مقدمات هر پروژه با توجه به طرح مطالعاتی و نیازسنجی آن، پس از شناسایی وتعامل با وزارتخانه های مربوطه به مرحله اجرا و ساخت می رسد.

    افزایش اجرای طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز وزارت نفت در دو سال اخیر

    مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز گفت: در دو سال گذشته ٢٢٠ طرح عمرانی و توسعه ای با صرف هزینه ٣٤٠ میلیارد تومان در جهت ساخت مسجد، مدرسه، ورزشگاه، راه،بیمارستان و حوزه علمیه در مناطق نفتخیر در راستای افزایش رفاه و آسایش ساکنان مناطق صرف شد.

    امیریان افزود: فعالیت مدیریت نظارت بر طرحهای عمرانی محدود به فعالیتهای خود وزارت نفت نمی شود و علاوه بر طرحهایی را که خود وزارت نفت آنها را الزام می کند، طرحهایی که در سفر رئیس جمهوری و مقام معظم رهبری به تأیید هیئت وزیران می رسد به ما ابلاغ می شود، در دستور کار قرار می دهیم.

    وی به طرحهای کمک به عمران مناطق نفتخیز در کشور در ۱٤ سال فعالیت این مدیریت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ میلیارد تومان طرحهای عمرانی در دست اقدام برعهده این مدیریت است که با تامین بودجه با اختصاص سالانه ٤٠٠ میلیارد تومان طرحها تا ٥ سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری می رسند که با افزایش تامین بودجه  این مدیریت ظرفیت بیشتری را برای پوشش اجرای طرحهای عمرانی در مناطق مختلف دارد.

    توسعه مناطق نفتخیز کشور در اولویت است

    مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز وزارت نفت گفت: براساس سیاستهای وزیر نفت و وظایف CSR  وزارت نفت، توسعه مناطق نفتخیز در اولویت است واستانهای نفتخیز بر اساس دیدگاه وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در اولویت پروژه ها هستند.

    امیریان با اشاره به گستردگی فعالیتهای مدیریت کمک به عمران مناطق نفتخیز در سراسر کشور، کانون فعالیتهای مدیریت را در استانهای نفتخیز کشور دانست و گفت: عمده فعالیتهای مدیریت نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز وزارت نفت در استانهای جنوب و جنوب غرب کشور شامل خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد است و در بیشتر استانهای کشور نیز ، طرحهایی را در دست اقدام دارد.

    وی گفت : تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد ١٩٨ طرح با اعتباری بالغ بر ٣٩٤ میلیون ریال، در استان فارس ٥٥١ پروژ ه با اعتباری بالغ بر ٢ میلیارد ریال، در استان خوزستان یکهزار طرح با اعتباری بالغ بر ٣میلیارد ریال و همچنین در استان بوشهر سه هزار طرح با  صرف اعتبار ١١ میلیارد ریال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

    امیریان به هماهنگی همه وزارتخانه ها و دستگاهها در اجرای پروژه ها اشاره کرد و افزود: اجرا و طراحی پروژه ها توسط دستگاههای تخصصی به صورت مشارکتی انجام می شود و این مدیریت با شناسایی و معرفی طرحها تنها تا تکمیل پروژه ها نقش نظارتی را برعهده دارد.

    وی مکان اجرای پروژه ها را منوط به بررسیهای  مدیریت کمک به عمران و دستگاههای مربوطه دانست و گفت: براساس نیاز هر وزارتخانه در هر شهر و براساس بررسیهایی که انجام می شود، مکان اجرای طرح انتخاب می شود و در نهایت به تصویب سازمان برنامه و بودجه می رسد.

     تسریع طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز وزارت نفت با کمک مجلس

    امیریان از مذاکره با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادکرد و گفت: قبل از دولتهای نهم و دهم، ۲ درصد از درآمد نفت به طرحهای کمک به عمران مناطق نفتخیز و مناطق محروم تعلق داشت، اما بعد از آن، این بودجه به استانداریها ارجاع داده شد، اما با مذاکراتی که با کمیسیون برنامه و بودجه داشته ایم، قرار است جدا از آن ۲ درصد، یک درصد به بخش کمک به عمران مناطق محروم ریاست جمهوری و یک درصد هم به مدیریت کمک به عمران مناطق نفتخیز تعلق گیرد که می تواند سبب تسریع در اجرای پروژه ها شود.

    مدیر طرحهای کمک به عمران مناطق نفتخیز، فعالیتهای این مدیریت را در راستای توسعه پایدار بر شمرد و گفت: این مدیریت در نقش جهاد سازندگی وزارت نفت، پروژه های خود را همسو با توسعه پایدار کشور و همسو با وظایف و مسئولیتهای اجتماعی پیش می برد و وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، توجه ویژه ای به این پروژه ها دارند و حتی در برخی موارد برای تأمین بودجه این پروژه ها، از بودجه جاری شرکت، استفاده می کنند.

    امسال ١٤ طرح عمرانی در ٥ استان در دستور کار است

    وی اولویتهای امسال این مدیریت را آبرسانی به شهر جم، ساخت، تکمیل و تحویل بیمارستان شهرهای سنندج ،سوسنگرد و گچساران، ساخت و احداث جاده سرخس ـ مشهد، جاده سوسنگرد به کربلا و گچساران به گناوه دانست.

    امیریان ساخت جاده بوشهر،دهلران به اندیمشک، آبرسانی و تصفیه آب مناطق استان بوشهر، تثبیت شنهای روان، ایجاد فضای سبز، ساخت سالن ورزشی و احداث حوزه های علمیه را در استانها و مناطق نفتخیز کشور از دیگر برنامه های مدیریت نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز وزارت نفت برشمرد.

(پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید