پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۵۷
IOTC
سه شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۳۶۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در دو هفته نخست ماه آوریل

صادرات نفت خام ایران روزانه ٦٠٠ هزار بشکه افزایش یافت

صادرات نفت ‌خام ایران در دو هفته نخست ماه آوریل در مقایسه با مدت مشابه ماه پیش، حدود ٦٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

صادرات نفت خام ایران روزانه ٦٠٠ هزار بشکه افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، آمارهای اولیه منتشر شده در زمینه حمل و نقل نفتکشها نشان می‌دهد، صادرات نفت‌خام ایران در ٢ هفته نخست ماه آوریل در مقایسه با مدت مشابه ماه پیش، حدود ٦٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

براین اساس، در این مدت صادرات نفت خام ایران بیش از دو میلیون بشکه در روز بوده است، افزایش صادرات ایران در شرایطی صورت پذیرفت که صادرات نفت‌خام برخی دیگر از اعضای اوپک همچون نیجریه و عراق طی همین مدت به دلیل برخی اختلالات بوجود آمده در مجموع حدود ١٠٠ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

افزایش صادرات نفت ایران به مشتریان سنتی

اطلاعات منتشر شده از سوی اداره گمرک کره جنوبی حاکی از آن است که واردات نفت‌خام این کشور از ایران در ماه مارس نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ٨٠ درصد افزایش یافت و به میانگین ٢٤٥ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از زمان برداشته‌شدن تحریمهای بین‌المللی به شمار می‌رود. این در حالی است که میانگین واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه مارس پارسال، حدود ١٣٥ هزار بشکه در روز بود.

به گزارش اموراوپک و روابط با مجامع انرژی،  برخی گزارشها نشان می‌دهد، سهم ایران در واردات نفت‌خام هند نیز در ماه مارس ٢٠١٦ با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. براین اساس، ایران توانست در ماه مارس، روزانه حدود ٤٨٥ هزار بشکه در روز نفت‌خام به هند صادر کند در حالی که این رقم در ماه فوریه، حدود ١٦٥ هزار بشکه در روز بوده است. همچنین، سهم ایران از مجموع واردات نفت‌خام هند در ماه مارس به ١٣,٣ درصد رسید در حالی که این رقم در ماه فوریه ٢٠١٦، حدود ٤.٢ درصد بود.

با توافقهای اخیر صورت گرفته میان ایران و هند، انتظار می‌رود روند افزایش صادرات نفت خام ایران به این کشور در ماههای آینده نیز ادامه یابد و پالایشگران هندی، تمایل بیشتری به خرید نفت خام ایران از خود نشان دهند.

(سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۵:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید