دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۹
IOTC
دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۳۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پیام مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به روسای روابط عمومی شرکت های تابعه

نشست هم اندیشی روسای روابط عمومی شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران از امروز دوشنبه 17 مهرماه به میزبانی شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ با پیام مهندس احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آغاز شد.

پیام مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به روسای روابط عمومی شرکت های تابعه

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران, پیام مهندس احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت خطاب به دست اندرکاران روابط عمومی  که توسط  منوچهر خندان ریس  روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران  قرائت شد، متن این پیام را در ادامه می خوانید.

قلعه بانی در این پیام تصریح کرده است:دستیابی به اهداف ارتباطی یک سازمان پویا و فعال مستلزم نگرش عمیق و اصولی به موضوع روابط عمومی، ارایه راهکارهای مدبرانه مدیریت و تشریح ابزار و مکانیزم هایی است که بتواند در انعکاس واقعیتها، ایجاد انگیزه و بالندگی در سازمانها نقش موثری ایفا نماید.

در همین حال اهتمام به مسایل اطلاع رسانی و توجه کامل به هدف گذاری صحیح در این زمینه که در قالب توصیه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهوری و هیات دولت نیز ابلاغ شده است، ضرورت توجه عمیق به نحوه عملکرد و ساز و کار روابط عمومی­های سازمان را بیش از پیش الزام آور کرده است.

رهبر معظم انقلاب در توصیه­های حکیمانه خود، اطلاع رسانی هنرمندانه و صحیح از فعالیتهای دولت را ضروری دانسته و فرموده اند: " باید با برنامه سازی هنرمندانه، گزارش کار دولت را به اطلاع مردم رساند."

اهمیت اطلاع­رسانی در سطوح مختلف صنعت نفت به دلیل نقش اساسی و کلیدی در اقتصاد و سیاست و نیز اهمیت شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور، بیش از دیگر نهادها و ارگان­ها است.

آنچه که در صنعت نفت از اهمیت زیادی برخوردار است انعکاس دقیق و شفاف خدمات صورت گرفته و سرمایه های مورد نیاز برای اعتلای این صنعت مادر است که این امر نیز به نوبه خود تنها در سایه یک روابط عمومی هوشمند و آینده نگر امکان پذیر خواهد بود.

باید کارنامه تلاش مردان بی ادعایی که هرکدام پرچمی از عزت و استقلال ایران هستند برای مردم به درستی ترسیم شود و این مهم نیز البته بر عهده فعالان روابط عمومی های صنعت نفت خواهد بود.

همچنین لازم است تا با توجه به ساختار وسیع شرکت ملی نفت ایران و فعالیت های درون و برون مرزی این شرکت بزرگ، باید با ایجاد تشکیلات منسجم و هدفمند جهت اطلاع رسانی در هر دو حوزه بین الملل و داخلی و نیز با شناخت آسیب های کنونی و گذشته در عرصه مهمی که تقابل رسانه های جهان لقب گرفته است از اعتبار ملی و جهانی شرکتی که نماد استقلال خواهی ملت بزرگ ایران شناخته می شود، دفاع کرد.

پکپارچه سازی فرآیند اطلاع­رسانی در سطح نیازسنجی و شناسایی اولویت­ها، اثربخشی پیام­ها، سازماندهی، پردازش و اشاعه سیستمی اطلاعات در گستره شرکت ملی نفت و نیز آگاهی رسانی عمومی از جمله موارد مهمی است که تلاش مضاعف روابط عمومی­های تابعه این شرکت را طلب می­کند.

رسالت اصلی روابط عمومی ها در ارایه اطلاعات صریح و دقیق و رفع نیاز مخاطبان است. ضمن اینکه باید تلاش شود، هماهنگی میان تمامی فعالان روابط عمومی­ از طریق روابط عمومی ستاد حفظ شود و با تایید فعالیت های اجرایی هر بخش روند اطلاع رسانی دقیق و شفاف به اهداف متعالی خود برسد.

عدم اطلاع رسانی دقیق و تشریح عملکرد شرکت ملی نفت ایران در صنایع بالادستی و در مواردی نظیر صیانت از میادین نفتی، پروژه­های مربوط به جمع آوری گازهای همراه و حفاظت از محیط زیست، افزایش بهره­وری نیروی انسانی، توسعه میادین مشترک و تولید زودهنگام از برخی میادین نفت و گاز که از اهمیت ویژه ای در صنعت نفت کشورمان برخوردار است، می­تواند به نوبه خود باعث ابهام در فضای فکری رسانه­ها و در نهایت نادیده انگاشتن تلاش صنعتگران عرصه نفت شود.

به جز این موارد و با عنایت به اینکه امروزه نوع جدیدی از مخاطبان فعال از طریق رسانه­های الکترونیکی در حال شکل‌گیری است و روابط عمومی بیش از پیش ملزم به ورود حرفه­ای به این فضای مجازی است؛ بنابراین باید نسبت به تطبیق عملکرد روابط عمومی از شیوه کلاسیک و سنتی به ارتباط مستقیم از طریق تکنولوژی گرایش پیدا کنیم.

با این وجود امروزه ثابت شده که دستیابی به فضای رسانه­ای مثبت و ترویج خواسته­های رسانه­ای شرکت ملی نفت ایران در همسو کردن رسانه­ها با اهداف از پیش تعیین شده، مشارکت دادن اصحاب رسانه­ها در اطلاعات جمعی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات درون سازمانی است. این امر باعث اطمینان رسانه­ها از مثبت بودن عملکرد صنعت نفت و عمل به تعهدات این مجموعه عظیم می­شود.

چراکه باور عمومی بر این مبنا قرار گرفته است که شرح عملکرد و انتشار اخبار یک مجموعه، از انجام به موقع و اصولی تعهدات آن مجموعه نشات گرفته است.

در همین حال، یکی از وظایف اصلی ارتباطات و اطلاع­رسانی، توجه به افکار عمومی است. واحد های رسانه­ای می توانند با کسب نظرات مخاطبین و مراجعین و داوطلبان، دیدگاه افکار عمومی و جامعه را در خصوص نحوه نشر اخبار مورد بررسی قرار دهند.

در عین حال میزات تاثیر بر افکار عمومی و افزایش بهره وری و کارآیی که از جمله ویژگی­های اطلاع رسانی موفق است باید در کارکرد روابط عمومی­های نفت لحاظ شود.

سخن آخر اینکه فضای کنونی جهان نیازمند حضوری مقتدرانه از سوی ایران در تمامی بعدهای اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی است تا بتواند ضمن حفظ جایگاه خود در میان تولیدکنندگان انرژی، سیاست های کلی نظام را به طور شفاف در سطح جهان اطلاع رسانی کند و این امر بدون همراهی روابط عمومی خلاق و کارآمد میسر نخواهد شد.

(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید