یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۱۰
IOTC
شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۳۲۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران:

تولید نفت خام ایران از مرز ٣,٥ میلیون بشکه در روز گذشت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که تولید نفت خام ایران هم اکنون از مرز سه میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز فراتر رفته است.

تولید نفت خام ایران از مرز ٣,٥ میلیون بشکه در روز گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های صادرات مواد نفتی ایران ، رکن الدین جوادی صبح امروز (شنبه، ٢٨ فروردین ماه) در حاشیه همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی» در جمع خبرنگاران گفت: میانگین صادرات نفت خام ایران به تنهایی در ماه آوریل به ٢ میلیون بشکه در روز می رسد و صادرات میعانات گازی نیز در همین ماه نسبت به سطح کنونی با  ١٠ درصد افزایش روبرو می شود.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای برجام صادرات نفت خام و میعانات گازی در حال افزایش است گفت: در اردیبهشت ماه شاهد افزایش صادرات نفت خام تا مرز ۲ میلیون بشکه در روز خواهیم بود.

اروپا؛ مشتری ۳۵ درصد نفت صادراتی ایران

جوادی از افزایش صادرات میعانات گازی در پسا برجام خبر داد و گفت: با توجه به برنامه های صادراتی ایران، صادرات میعانات گازی ۱۰ درصد در ماه های آتی افزایش می یابد.

وی از برنامه های افزایش تولید نفت خام شرکت ملی نفت ایران یاد کرد و گفت: هم اکنون تولید ما از مرز سه میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز گذشته است و با توجه به اینکه صادرات نفت خام در خرداد ماه به ۲ میلیون بشکه در روز می رسد، برنامه های افزایش تولید نیز برای پوشش این افزایش صادرات به دنبال داریم.

معاون وزیر نفت همچنین به مشتریان نفت خام ایران اشاره کرد و گفت: هم اکنون پس از برداشته شدن تحریم ها، علاوه بر مشتریان سنتی، اروپایی ها نیز مشتری نفت ایران هستند و هم اکنون ۳۵ درصد از نفت صادراتی ما به مقصد اروپا بارگیری می شود.

(شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵) ۱۹:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید