چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۱۵
IOTC
چهارشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۲۲۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

حمایت روسیه از افزایش صادرات نفت ایران

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ایران همانند هر کشور دیگری حق دارد نفت خود را صادر کرده و از ان برای توسعه اقتصاد خود بهره گیرد.

حمایت روسیه از افزایش صادرات نفت ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، خبرگزاری جمهوری اسلام (ایرنا) به نقل از وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرنس مطبوعاتی اعلام کرد: لاوروف با موضوع جمع بندی نتایج سیاست خارجی روسیه در سال 2015، به سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا فکر نمی کنید با کمک به ایران برای حل مساله هسته ای این کشور امکان ورود گسترده نفت آن به بازار جهانی را فراهم کرده و در واقع شاخه ای که روی ان قرار گرفته اید را اره کردید چنین پاسخ داد:
«شاید بهتر می شد که اگر یک یا چند کشور تولید کننده نفت دچار مناقشه می شدند یا این که وضعیتی برای این کشورها پیش می امد که نمی توانستند صنایع نفت خود را توسعه دهند یا مورد تحریم قرار می گرفتند. در ان صورت وضع بازار بهتر می شد و شاید برای چند روز یا چند ماه قیمت های نفت بالا می رفت و اوضاع بهبود می یافت.»
وی ادامه داد: اما تا چه اندازه درست و عادلانه خواهد بود اگر ما بخواهیم توسعه خود را به صورتی بنا کنیم که یک کشور دیگری شکست بخورد یا حقوق و منافعش از بین برود یا این که تحریم ها علیه کشوری حفظ شود یا توسط کشورهای دیگر بمباران شود.
وزیر خارجه روسیه گفت: اگر کشوری به چنین سناریویی تکیه و سمت گیری کرد اولا توسعه خود را در گرو رویداد کشورهای دیگر قرار می دهد که به آن بستگی ندارد دوم این که دنبال راه اسان برای حل مسایل روزمره می گردد.
رییس دستگاه دیپلماسی روسیه بر لزوم برنامه ریزی راهبردی برای توسعه اقتصاد کشور و پرهیز از نگاه سطحی به مسایل و جستجوی راه حل های کوتاه مدت برای حل مسایل تاکید کرد.
وی افزود: به همین دلیل بهتر است که صادقانه رفتار کرد و به ویژه این که توسعه خود را به گونه ای بنا کرد که به زیان کشورهای دیگر فکر نکرد.
لاوروف گفت: همه کشورها باید از امکان توسعه و پیشرفت برخوردار باشند و فرصت های موجود برای این منظور بهره بگیرند.
ایران در دوره پساتحریم تولید نفت خود را حداقل 500 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد و مقامهای کشورمان این برنامه را در دوره جدید اجرا می کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به تازگی امکان کاهش بهای نفت در بازار جهانی به دلیل افزایش تولید نفت ایران در دوران پساتحریم را رد کرد و گفت: افزایش تولید نفت ایران بر بهای نفت در بازار جهانی تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.
«مهدی سنایی» در این رابطه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی روسی «لایف ژورنال» نوشت: افزایش نفت ایران در بازار جهانی بتدریج و حساب شده انجام خواهد گرفت. به همین دلیل لغو تحریم نفتی ایران تاثیر قابل توجهی بر بهای نفت نخواهد گذاشت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اضافه کرد: بهای نفت تاکنون تحت تاثیر عوامل دیگری کاهش یافته است.
وی بابیان اینکه ایران نیز از کاهش قیمت نفت در بازارجهانی زیان می بیند اظهار داشت:در دوره پساتحریم ورود گسترده نفت ایران به بازار جهانی بتدریج و به صورت حساب شده انجام خواهد گرفت.

(چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴) ۱۵:۵۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید