شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۶
IOTC
دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۷:۵۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۲۲۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

جاسک دومین پایانه صادرات نفت خام ایران است

در جریان بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جدید در مجلس گفته شد که جاسک هم به عنوان منطقه‌ای مدنظر است که می خواهد به پایانه دوم صادرات نفت خام ایران بدل شود.

جاسک دومین پایانه صادرات نفت خام ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، اکبر ترکان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ٥ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی، که در جریان بررسی کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جدید در مجلس گفت: نگاه دولت این است که مناطق آزاد جدید قطب تعامل ایران با همسایگان بدل شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی بابیان این‌که صادرات کالاهایی مثل محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بازار جهانی دارد، افزود: بیشترین تقاضای مصنوعات صنعتی کشور در همسایگان وجود دارد، بنابراین از جغرافیای ایران مناطقی را برای این موضوع در نظر گرفتیم.

وی در تشریح مناطق پیشنهاد داده شد در لایحه یادشده گفت: جاسک به‌عنوان منطقه‌ای است که می‌خواهد پایانه دوم صادرات نفت خام ایران باشد.

ترکان افزود: قبل از این که هریک از منتقدان به این مسئله بپردازند من گزارشی تهیه کردم که مناطق آزاد وارداتی شده‌اند و باید مسیر آنها را به سمت صادرات تغییر دهیم. ممکن است گفته شود مگر کشور صادراتی بوده که مناطق اقتصاد را صادراتی کنیم یا می‌گویند سرمایه‌گذاری خارجی چقدر بوده که در مناطق آزاد باشد؟ چون تحریمهای ظالمانه‌ اعمال‌شده به‌طور طبیعی امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در جغرافیای ایران با مشکل تحریم مواجه کرده و این‌طور نیست که مناطق آزاد قابلیت جذب سرمایه نداشته باشند.

گفتنی است: کلیات لایحه یادشده تصویب نشد. 

(دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴) ۱۷:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید