شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۴
IOTC
دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۲۲۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

آمادگی پایانه های نفتی ایران برای سرویس دهی بیشتر به نفتکشها

مدیر امور فنی شرکت پایانه های نفتی ایران از آمادگی پایانه های نفتی ایران برای سرویس دهی بیشتر به نفتکشها خبرداد.

آمادگی پایانه های نفتی ایران برای سرویس دهی بیشتر به نفتکشها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، صادق دراوی پور با بیان این که روند نوسازی و بهسازی لنگرگاهها و گویهای شناور شرکت پایانه های نفتی ایران با هدف آمادگی برای افزایش صادرات نفت کشور با شتاب انجام می شود، تصریح کرد: عملیات مونتاژ و تست نهایی گوی شماره ٣ جزیره خارک آغاز شد.

وی با اشاره به این که تعمیرات این گوی شناور بیش از ٨٠ درصد پیشرفت دارد، افزود: تعمیرات اساسی اجزای مکانیکی، رنگ آمیزی وسندبلاست در مرحله مونتاژ و تست نهایی  قرار دارد.

دراوی پور با تاکید بر این که  تعمیرگوی شناورشماره سه بدون برون سپاری  وبا اتکا به  توان فنی و مهندسی کارشناسان شرکت پایانه های نفتی ایران انجام می شود، یادآور شد: بازسازی سه عدد مورینگ آرم، پایپ آرم و بالانس آرمها و هسته مرکزی (mpdu) و شیرآلات و پروانه و توپی چرخکهای مربوطه (بازسازی، تعمیر، سندبلاست و رنگ آمیزی کل سازه بخشی از قطعات بازسازی)  تعویض شد.

وی با بیان این که  این گوی شناورازابتدای سال ٩٥ آماده بهره برداری  وسرویس دهی به نفتکشهایی با ظرفیت ٢٥٠ هزار متریک تن است، خاطر نشان کرد: این گوی شناور در عمق ٣٠ متری قابل استفاده است.

گوی شناور وسیله ای  ٢٠٠ تنی است که یک لنگرگاه شناور محسوب  می شود و امکان بارگیری و صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی را در فضای  خارج از لنگرگاههای ثابت جزیره فراهم می کند.

(دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴) ۱۷:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید