سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۲
IOTC
چهارشنبه / ۹ دی ۱۳۹۴ / ۱۸:۴۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۲۰۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

عملیات سوآپ نفت خام را پس از لغو تحریم ها می توان از سر گرفت

رئیس پایانه نفتی شمال در شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: تا زمانی که تحریم های کشور برداشته نشود، نمی توان سوآپ نفت خام انجام داد.

عملیات سوآپ نفت خام را پس از لغو تحریم ها می توان از سر گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حمیدرضا شاهدوست در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که از ٩ مخزن پایانه شمال، ٣ مخزن در دست تعمیرات اساسی است، اظهار کرد: این پایانه بدون درنظر گرفتن این سه مخزن آمادگی روزانه ٨٠ هزار بشکه نفت خام را دارد که با پایان تعمیرات اساسی مخازن، این رقم به حداکثر ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار بشکه در روز می رسد.

وی دلایل محدودیت در حجم مبادلات سوآپ را بسیار عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی پایانه شمال، روزآمدنبودن کشتیهای ورودی به منظور انجام سوآپ هستند که نمی توانند با حداکثر توان عملیاتی خود نفت به پایانه بدهند. در نتیجه عملیات زمانبر می شود و ظرفیت سوآپ پایانه را نیز پایین می آورد.

رئیس پایانه شمال در شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به این که نفت خامهایی که این پایانه دریافت می کند مطابق با مشخصات لازم درج شده در قراردادها نیست، افزود: در نتیجه، این شرکت نفت خامهای ورودی مختلف را با هم مختلط می کند تا به نفت خام قابل پذیرش پالایشگاهها بدل شود.

رئیس پایانه نفتی شمال در شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: تا زمانی که تحریم های کشور برداشته نشود، نمی توان سوآپ نفت خام انجام داد. قطع سوآپ به فرصت تعمیرات پایانه نفتی شمال بدل شد

رئیس پایانه نفتی شمال گفت: پس از دریافت دستور قطع عملیات سوآپ نفت خام و تخلیه آخرین کشتی نفت خام (٢٥ تیرماه سال ٩١)، پایانه نفتی شمال توانسته است از فرصت به دست آمده استفاده کند و عملیات تعمیرات و نگهداری تجهیزات پایانه از جمله اسکله ها، خطوط لوله و مخازن خود را برنامه ریزی و با استفاده از توان علمی نیروهای منطقه انجام دهد.

شاه دوست ادامه داد: عملیات رسوب زدایی برای نخسین بار بوسیله نیروهای شرکتی توانست به صرفه جویی اقتصادی و دانش سازمانی بسیار خوبی برای همکاران منجر شود و تیم کارشناسی تشکیل شده توانستند در گام بعدی پروژه تعمیرات اساسی مخزن را به نحو مطلوب انجام دهد که این موضوع بازتاب خوبی در سطح شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت ملی نفت ایران داشته است.

(چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴) ۱۸:۴۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید