دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۳
IOTC
سه شنبه / ۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۹۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

امام جماعت اهل تسنن خارگ: باید به مصداق «ولاتنازعوا» قرآن کریم رفتار کنیم

احمدرضا کنعانی با اظهار خوشنودی از وجود اتحاد و همدلی شیعه و سنی در جزیره خارگ تاکید کرد: باید به مصداق «ولاتنازعوا» قرآن کریم رفتار کنیم.

امام جماعت اهل تسنن خارگ: باید به مصداق «ولاتنازعوا» قرآن کریم رفتار کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران امام جماعت اهل تسنن خارگ در اولین همایش طنین وحدت که به همت روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران و بسیج خارگ برگزار شد، وحدت و یکدلی در جزیره خارگ را نماد و الگوی وحدت برای کشور وهر جایی که این دو مذهب در کنار هم زندگی  می کنند، دانست.

کنعانی با تبریک میلاد رسول الله (ص) و هفته وحدت و تقدیر از حضور مسئولین ومردم شیعه در جمع اهل سنت خارگ، تصریح کرد: تفرقه و درگیری فرقه ای از نظر تمامی علمای سنی و شیعه صالح و دلسوز مسلمین، حرام شرعی است زیرا موجب وهن و تضعیف اسلام وتسلط کفار و دشمنان بر ممالک اسلامی می شود.

وی رواج تکفیر و برادر کشی در برخی بلاد مسلمین را خدمت بزرگی به دشمنان و ضربه مهلکی به مسلمانان دانست چون باعث می شود ظرفیت عظیم اسلامی که باید صرف نابودی اسرائیل دشمن واقعی آنان گردد، به هدر رفته  و در راستای توطئه های شوم صهیونیسم جهانی به ویرانی و تجزیه کشورهای اسلامی منجر شود.

کنعانی با تاکید بر این که نص صریح قرآن و روایات، مسلمانان را دعوت به اتحاد می کند، اظهار داشت: تکفیر و برادر کشی، بلای جان اسلام ونشات گرفته از گمراهی و خودخواهی است و عاملان این جنایت ها  جاهلانه یا آگاهانه سرباز دشمن و مجری نقشه های شیطانی آنان در میان مسلمانان هستند.

(سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴) ۱۶:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید