دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۱
IOTC
سه شنبه / ۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۹۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در اولین همایش طنین وحدت بیان شد

پیروز موسوی: جزیره خارگ اسوه وحدت و برادری شیعه و سنی است

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، جزیره خارگ را اسوه وحدت و برادری شیعه و سنی خواند و افزود: وحدت، برادری و یکپارچگی و مهربانی به عنوان یک سرمایه بزرگ در این جزیره همواره الگوساز بوده است.

پیروز موسوی: جزیره خارگ اسوه وحدت و برادری شیعه و سنی است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران سید پیروز موسوی در اولین همایش «طنین وحدت» ضمن گرامیداشت میلاد سراسر نور و رحمت نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد با سعادت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت تصریح کرد: اصل وحدت پایه ایمان، برادری و مهربانی بین مسلمانان با محوریت رسول الله (ص) است و همین اصل مهم عامل پیروزی مسلمانان شیعه و سنی در مقابل دسیسه های دشمنان بوده است که این مهم در جزیره خارگ نماد و اسوه و به صورت یک روند عمیق تاریخی همواره حاکم بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای رسالت پیامبر وحدت و همدلی امت اسلام است، افزود: وحدت و همدلی لازمه پیشرفت و تعالی در بین مسلمانان است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر با وحدت و اتحاد گام برداریم.

موسوی با اشاره به برخی از ویژگی های اخلاقی پیامبر گرامی اسلام گفت: نسل جوان و به خصوص نوجوانان امروز جامعه ما برای موفقیت در تمامی مراحل باید سجایای اخلاقی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را سرلوحه زندگی خود قرار داده تا در زندگی فردی و اجتماعی خود به سعادت برسند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه امروزه جریان های تکفیری سعی در مخدوش کردن وحدت و همدلی بین برادران و خواهران شیعه و سنی دارند، تاکید کرد: باید با این حرکت شیطانی که با رهبری برخی قدرت های استکباری جهان آغاز شده است و سبب مخدوش کردن چهره پر از رحمتم اسلام می شود، مقابله شود.

موسوی تصریح کرد: با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین شیعه و سنی، باید برای حفظ این وحدت تلاش کنیم و ما می بینیم که وجود این وحدت در جای جای نقاط مختلف کشور عامل توسعه و پیشرفت بوده است.

وی اظهار خشنودی کرد: در جزیره خارگ خوشبختانه اصل وحدت، اساس کار و زندگی و تلاش بوده و هست و ما امروز می بینیم که وجود این وحدت عامل توسعه انسانی و اخلاقی و فرهنگ اصیل مهرورزی بوده است.

موسوی در این همایش تصریح کرد: شیعه و سنی باید دو چیز را سرلوحه زندگی خود قرار دهند یکی تقوا و دیگری حفظ وحدت که اگر این دو در جامعه مسلمین نباشد جامعه دچار تزلزل و شکست خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به تلاش غرب برای ارائه یک چهره خشن از دین اسلام، تاکید کرد: برای حفظ وحدت و ایجاد یکپارچگی و همدلی و برای نشان دادن چهره رئوف و مهربان دین مبین اسلام باید از طرح مباحث تفرقه انگیز خودداری کنیم.

موسوی افزود: با وجود اختلافات بین مسلمانان در کشورهای دیگر، اما اهل تسنن و اهل تشیع در ایران اسلامی و به ویژه جزیره مقاومت و پایداری خارگ، بدون کوچکترین مشکلی با هم زندگی کرده و زندگی مسالمت آمیزی را در طول تاریخ در کنار هم دارند.

اولین همایش طنین وحدت با همت و مشارکت شرکت پایانه های نفتی ایران و بسیج ناحیه خارگ، در سالروز میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و با حضور مقامات محلی و علمای اهل تشیع و تسنن جزیره خارگ برگزار شد. در این مراسم فعالان حوزه وحدت و تقریب دو مذهب شیعه و سنی جزیره خارگ تجلیل شدند.

(سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴) ۱۹:۲۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید