پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۴
IOTC
شنبه / ۵ دی ۱۳۹۴ / ۰۷:۴۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۹۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
پیروز موسوی:

زیرساخت های پایانه های نفتی ایران برای آغاز سوآپ نفت خام آماده شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از آماده شدن زیرساخت های فنی و عملیاتی این شرکت در پایانه نفتی شمال برای آغاز سوآپ نفت خام خبر داد.

زیرساخت های پایانه های نفتی ایران برای آغاز سوآپ نفت خام آماده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سیدپیروز موسوی با اشاره به تلاش های در حال انجام وزارت نفت برای برقراری سوآپ نفت خام تصریح کرد: تعمیرات اساسی مخازن و تاسیسات پایانه نفتی شمال انجام شده است و هم اکنون شرکت پایانه های نفتی آمادگی انجام این عملیات را دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به این که کشور همسایه در منطقه آسیای میانه آمادگی و همکاری خود با جمهوری اسلامی را برای سوآپ نفت خام و فرآورده های نفتی با ایران اعلام کرده اند، افزود: دیپلماسی جمهوری اسلامی و تلاش های اثربخش وزیر نفت در این زمینه، سازنده بوده است.

موسوی یادآور شد: پایانه نفتی شمال با در اختیار داشتن سه اسکله و تاسیسات وابسته، مخازن، سیستم های اندازه گیری و سایر بخش های مرتبط، تمام تجهیزات لازم یک پایانه نفتی استاندارد را برای انجام سوآپ دارد.

موسوی با بیان اینکه پایانه نفتی شمال ظرفیت تبادل روزانه 200 زار بشکه نفت خام را دارد، گفت: با عملیاتی شدن پروژه حوضچه فراگیر شمال و ساخت 12 پست اسکله، ظرفیت سوآپ نفت خام به میزان 500 هزار بشکه در روز را نیز خواهد رسید.


(شنبه ۵ دی ۱۳۹۴) ۰۷:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید