یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۸
IOTC
دوشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۷۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
گسترش حوزه های اقتصاد مقاومتی در پایانه های نفتی

صنعت نفت کشور از واردات شیر چهار راهه 16 اینچ بی نیاز شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از گسترش حوزه های اقتصاد مقاومتی در این شرکت خبر داد و افزود: با تلاش کارکنان این شرکت و مشارکت صنعتگران داخلی، صنعت نفت کشور از واردات شیر چهارراهه 16 اینچ بی نیاز شده است.

صنعت نفت کشور از واردات شیر چهار راهه 16 اینچ بی نیاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی با اعلام این مطلب افزود:  با توجه به تلاش شبانه روزی  کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران  برای دست یابی به  اهداف اقتصاد مقاومتی، قطعات مهم و کاربری در حوزه های ذخیره سازی و صادرات نفت خام و میعانات گازی، باحمایت و همکاری شرکت پایانه های نفتی ایران و تولید کنندگان داخلی ساخته شده است.

وی با توضیح اینکه  تعدادی از این قطعات بسیار راهبردی و در انحصار شرکت های خارجی قرار داشت ادامه داد:  قطعات ساخته شده مربوط به چهار حوزه تجهیزات اسکله ها و بارگیری نفت خام، تجهیزات مخازن ذخیره سازی، یدک کش ها و شناورهای عملیاتی و تجهیزات سیستم های اندازه گیری است.

موسوی با اشاره به ساخته شدن نخستین شیر چهار راهه نفت خام در کشور و نصب آن  براسکله آذرپاد پایانه نفتی خارک یادآور شد: پس از تشدید تحریم ها در سال 88 و خودداری شرکت های خارجی از ارائه قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، مهندسین این شرکت نخستین شیر چهار راهه 16 اینچ نفت خام صادراتی  که درانحصار شرکت‌های امریکایی بود را ساختند و برروی سیستم اندازه گیری نفت خام اسکله آذرپاد نصب کردند.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت این شیر چهار راهه در داخل به میزان پنج میلیارد و 400 میلیون ریال ازمشابه خارجی آن ارزان تر است،  توضیح داد: تجربه ساخت و نصب این شیر چهار راهه در مرحله اول در اختیار شرکت نفت فلات قاره قرار ایران می گیرد تا از این طریق  یکی از نیاز های عملیاتی این شرکت با استفاده از توان داخلی کشور رفع شود.

(دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴) ۱۲:۲۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید