دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۳
IOTC
شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۷۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با هدف افزایش توان صادراتی کشور

نقشه راه مدیریت خوردگی شرکت پایانه های نفتی ایران تدوین شد

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران از تدوین نقشه راه مدیریت خوردگی در این شرکت خبر داد.

نقشه راه مدیریت خوردگی شرکت پایانه های نفتی ایران تدوین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ،مصطفی مهدوی با اشاره به ابلاغ سند راهبردی مدیریت خوردگی صنعت نفت از سال گذشته به همه شرکتهای زیرمجموعه نفت، به خبرنگار گفت: با ابلاغ این سند، همه شرکتهای نفتی ملزم به انجام خودارزیابی شده اند.

وی با بیان این که شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان پیشرو در میان شرکتهای دیگر اقدام به انجام خودارزیابی کرد، افزود: خودارزیابی این شرکت با همکاری انجمن خوردگی ایران به عنوان مشاور داخلی انجام شد.

مهدوی به تشکیل کارگروهی به منظور انجام خودارزیابی در شرکت پایانه های نفتی ایران اشاره و اظهار کرد: اطلاعات لازم جمع آوری و در نهایت نمودار عنکبوتی وضع کنونی شرکت مشخص شد.

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات با اشاره به این که شرکت پایانه های نفتی ایران خودارزیابی اولیه را انجام داده است، تصریح کرد: هم اکنون تعیین خط مشی، استراتژیها و تهیه نقشه راه به منظور ارتقای کارآیی فعالیتهای شرکت آماده شده است.

وی با اشاره به نتایج خودارزیابی شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: در این شرکت ٤٢ درصد همسو با مدیریت خوردگی کار شده است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید براساس نقشه راه تهیه شده اقدام کرد.

مهدوی با اشاره به این که حدود ٤,٥ درصد تولید ناخالص ملی کشورهای در حال توسعه، صرف هزینه های مستقیم یا غیرمستقیم جبران خوردگی می شود، اظهار کرد: با اجرای مدیریت خوردگی می توان هزینه های خوردگی را کاهش و عمر مفید تجهیزات را افزایش داد.

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات با اشاره به این که تأسیسات شرکت پایانه های نفتی ایران در نزدیکی ساحل قرار دارد که سبب خوردگی شدید از طریق آب شور دریا می شود، گفت: این شرکت از ابتدای طراحی و انتخاب تجهیزات و مواد، همه بررسیهای لازم را به منظور کاهش خوردگی انجام می دهد و در اجرا نیز نظارت و بازرسیهای فنی قوی از تجهیزات دارد.

(شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴) ۱۲:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید