شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۵۱
IOTC
چهارشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۷۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مناسبات اقتصادی ایران و هلند گسترش می یابد؛

اظهار علاقه هلندی ها برای حضور در پایانه های نفتی ایران

هیاتی از مدیران و مسئولان شرکت های هلندی در دیدار با مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران علاقه مندی خود را برای حضور در حوزه های عملیاتی این شرکت پس از رفع تحریم ها اعلام کردند

اظهار علاقه هلندی ها برای حضور در پایانه های نفتی ایران

در جریان سفر وزیر اقتصاد هلند به ایران و مذاکره با وزیر نفت که دیروز (سه شنبه 3 آذرماه) برگزار شد دو طرف بر گسترش همکاری ها پس از رفع تحریم ها تاکید کردند.

وزیر نفت پس از دیدار با هنگ کامپ، وزیر اقتصاد هلند زمینه های همکاری ایران و هلند را در بخش های ذخیره سازی نفت و گاز، نگهداری بنادر، پالایشگاه های نفت و گاز و مجتمع های پتروشیمی عنوان کرد و افزود: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود دو کشور این امیدواری وجود دارد پس از رفع تحریم ها و گشایش در مناسبات تجاری، شرکت های خصوصی دو کشور بتوانند مبادلات اقتصادی خود در در تمامی زمینه ها گسترش دهند.

بر همین اساس مدیران شرکت های هلندی نیز صبح امروز چهارشنبه( 4 آذرماه) با مسئولان شرکت پایانه های نفتی ایران دیدار و  پیرامون زمینه های همکاری در شرایط پسا تحریم بحث و تبادل نظر کردند.

سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به تلاش های وزیر نفت برای گسترش دیپلماسی انرژی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: توسعه حوزه های بالادستی، میان دستی و پایین دستی از اولویت های صنعت نفت ایران در شرایط پسا تحریم است و خوسبختانه با دیپلماسی فعال کشور شرایط برای تحقق این مهم فراهم است.

موسوی افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان متولی حوزه صادرات نفت، میعانات گازی، سوآپ نفت و فرآورده های نفتی زمینه های چشمگیری برای توسعه همکاری های صنعتی دارد و از جذابیت فراوانی برای شرکت های خارجی برخوردار است.

وی با بیان این که افکار عمومی ایران نسبت به فعالیت های بازرگانی هلندی ها در ایران مثبت است گفت: هم اکنون افق همکاری های اقتصادی و بازرگانی میان ایران و هلند که نزدیک به چهار قرن ادامه دارد بسیار روشن است و امیدواریم پس از رفع تحریم ها این همکاری گسترش یابد.

گفتنی است قرار است پیشنهادهای اقتصادی مدیران شرکت های هلندی در کمیته ای بررسی و اعلام نظر شود.

(چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴) ۱۴:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید