یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۵۲
IOTC
دوشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۷۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پایان بازرسی فنی مخزن شماره 109 پایانه نفتی شمال

رییس پایانه نفتی شمال از پایان بازرسی فنی مخزن شماره 109 پایانه نفتی شمال به روش نشت میدان مغناطیسی (MFL) خبر داد.

پایان بازرسی فنی مخزن شماره 109 پایانه نفتی شمال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،  حمید رضا شاهدوست گفت:  به منظور افزایش ضریب ایمنی مخازن  پایانه  نفتی شمال  بازرسی های دوره ای این مخازن به طور منظم و طبق برنامه زمانبندی شده، با استفاده از فناوری های روز انجام می شود.

به گفته وی  با توجه به نقش  پایانه نفتی شمال  در اجرای  پروژه  سوآپ ( معاوضه نفت خام)، بازرسی فنی و تعمیرات دوره ای برای سلامت عملیاتی مخازن در شرکت پایانه های نفتی ایران برای از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاهدوست تصریح کرد: میزان ظرفیت ذخیره‌سازی از مهم‌ترین شاخص های تاثیرگذار بر عملکرد یک پایانه صادراتی محسوب می‌شود که این شرکت به منظور حفظ و نگهداری از تایسات و همسو با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عملیات بازرسی و رسوب‌زدایی از مخازن ذخیره‌سازی  و اختلاط نفت خام را با موفقیت انجام داده است.

وی یادآور شد: مخزن شماره 109 پایانه نفتی شمال  از مخازن اختلاط نفت خام در پایانه شمال است که در سال  1381 ساخت آن آغاز و در سال 82 مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته وی  پایانه نفتی شمال دارای  9 مخزن  است که  از این تعداد  6 مخزن  مربوط به  ذخیره سازی و 3 مخزن مربوط به اختلاط نفت خام است.

(دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید