شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۹
IOTC
سه شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۶۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
به دلیل عملکرد مطلوب در حوزه محیط زیست؛

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران تقدیر کرد

شرکت پایانه های نفتی ایران در همایش ملی توسعه پایدار، پتروشیمی و صنعت سبز که شب گذشته(2 آذر ماه) در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد به عنوان شرکت پیشگام صنعت نفت در توسعه پایدار معرفی شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران تقدیر کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در همایش ملی توسعه پایدار، پتروشیمی و صنعت سبز، گفت: صنعت سبز در دولت یازدهم از جایگاه مهمی برخوردار است و انتظار سازمان حفاظت محیط زیست از صنعت نفت رعایت الزامات و استاندارد های زیست محیطی و رسیدن به مدیریت سبز و فناوری های نوین در این زمینه است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار تغییر نگاه مدیران و مسوولان نسبت به محیط زیست شد و گفت: انجام اقدامات زیست محیطی از سوی صنایع هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که این موضوع علاوه بر اینکه از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد از توجیه اقتصادی خوبی هم برخوردار است.

ابتکار با تاکید بر دانش، تجربه و توانمندی مدیران صنعت نفت گفت: کاهش فلرینگ در کشور به دلیل آلودگی های مختلف ناشی از فلر بسیار ضروری است و این امیدواری وجود دارد صنعت نفت کشور در شرایط پسا تحریم که استفاده از تکنولوژی های سبز و فناوری های نوین را برای این صنعت میسر خواهد کرد شاهد اقدامات مهمی در این زمینه باشیم.

سید پیروز مسوی مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در همایش ملی توسعه پایدار، پتروشمی و صنعت سبزگفت: آلاینده ها از چالش برانگیزترین موضوعات پیش روی بشر در دنیای معاصر است که در صورت عدم توجه به این موضوع خطرات جدی زندگی بشر را تهدید خواهد کرد .

وی با بیان اینکه چگونگی حفاظت از محیط زیست مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید است افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان شرکت های پیشرو صنعت نفت ملاحظات زیست محیطی را همواره مورد توجه قرار داده است و خوشبختانه با برقراری تعامل  مناسب با سازمان حفاظت محیط زیست این شرکت از فهرست صنایع آلاینده خارج شد که ما این تغییر نگرش نسبت به صنعت نفت از سوی متولی حفاظت محیط زیست کشور را به فال نیک می گیریم.

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران حفظ محیط زیست را از مهمترین اهداف شرکت پایانه های نفتی ایران بر شمرد و گفت: دستور العملی به کلیه مدیریت های این شرکت ابلاغ شده است که بر اساس این دستور العمل لازم است کلیه طرح ها و پروژه‌ها به تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست برسد که این موضوع گامی مهم در تحقق اهداف زیست محیطی کشور است.

مهندس موسوی با بیان اینکه شرکت پایانه های نفتی ایران متعهد به انجام کلیه الزامات و مقررات ملی و بین المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است گفت:  توسعه و تعمیق سیستم های زیست محیطی با توجه به توسعه روز افزون انتظارات ذینفعان کلیدی هموراه مورد توجه جدی مدیران این شرکت بوده است که بمنظور بالا بردن توان عملیاتی شرکت و کنترل ، مقابله و جمع آوری آلودگی های نفتی در دریا، شرکت پایانه های نفتی ایران اقدام به تهیه و تامین تجهیزات مقابله با آّلودگی نفتی در مناطق عملیاتی کرده است.

وی بوم های مهار نفت، اسکیمر و پاوروک، شناور پاکساز، مخازن ثابت و قابل حمل مخصوص جمع آوری نفت و پودر میکروبی جهت رفع آلودگی های نفتی را از مهمترین تجهیزات مقابله با آلودگی های نفتی در شرکت پایانه های نفتی ایران بر شمرد و گفت:  علاوه بر تهیه و تامیت تجهیزات به دلیل ماهیت آلوده کنندگی برخی از فعالیت های شرکت ، کنترل و اندازه گیری دایمی این فعالیت ها و انجام تجزیه و تحلیل در موارد خارج از میزان تعریف شده سعی بر  رعایت و انجام کامل الزامات قانونی زیست محیطی شده است.

وی طراحی و ساخت فیلتر شنی به مظنور تخلیه پساب آزمایش سلامت مخازن را از دیگر اقدامات شرکت پایانه های نفتی ایران در حفاظت از محیط زیست و کنترل آلاینده ها بر شمرد و گفت: در گذشته پساب حاصل از فرآیند آزمایش سلامت مخازن بعد از تعمیرات اساسی به حوضچه های نفت گیر شرقی و غربی  مستقر در جزیره خارگ تخلیه  می شد که در حال حاضر پساب خروجی از مخازن وارد فیلتر شنی می شود که پس از جداسازی  زنگ آهن  و رساندن سایر آلانیده ها  موجود درآن به حد مجاز  و استاندارد ، آب شفاف و فاقد آلودگی  به کانال منتهی به دریا هدایت می شود.

گفتنی است در همایش ملی توسعه پایدار، پتروشیمی و صنعت سبز سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران لوح تقدیر و تندیس خود را به عنوان تنها شرکت پیشگام صنعت نفت در توسعه پایدار را از معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور دریافت کرد.

(سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴) ۱۶:۱۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید