یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۵
IOTC
یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۷
سرویس : خارک
کد خبر : ۱۱۶۷
گزارشگر : ۲
سرویس خارک
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران خبر داد؛

جزییات برنامه پایانه های نفتی برای کنترل حوادث در مخازن خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از برگزاری جلساتی برای بهبود سیلینگ مخازن با سازنده اصلی و داخلی خبر داد گفت: با ساخت نشت بندهای جدید مخازن توصیه هایی به ای پی آی 650 افزوده می شود.

جزییات برنامه پایانه های نفتی برای کنترل حوادث در مخازن خارگ

سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از اچ اس ای پایانه نفتی خارگ دیدار کرد و تلاش آتش نشانان این واحد در مهار آتش ناشی از صاعقه در مخازن جزیره خارگ را ارج نهاد.

وی با اشاره به این که محدودیت های تجهیزات در اچ اس ای باعث نشده است کارمندان شرکت پایانه های نفتی ایران ذره ای در وظایف خود کوتاهی کنند، گفت: کارمندان اچ اس ای پایانه نفتی خارگ در حادثه اخیر نشان دادند که بی توجه به سمت و چارت سازمانی، با کمک و جان فشانی، از تاسیسات و تجهیزات صنعت دفاع کردند والبته این کمک نیز به صورت سازمان دهی شده و با فرماندهی اچ اس ای صورت گرفت و دیگر واحدها در نقش پشتیبان در این فعالیت بزرگ شرکت داشتند.

موسوی با اشاره به این که حضور در حلقه آتش کار بزرگی است و الزامات ویژه خود را دارد گفت: حضور در آتش مقوله ای است که فاکتورهای ویژه ای را می طلبد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، با اذعان به این که مخازن نفت در زمان حریق همچون بمب عمل می کنند و هر لحظه امکان انفجار وجود دارد گفت: خوشحالیم که محیطی ایجاد کرده ایم که افراد با انگیزه و دلبستگی از تجهیزات و تأسیسات دفاع می کنند و تسلیم حوادث نمی شوند.

پروژه صاعقه گیر جزیره خارگ و اطفای مکانیزه مخازن در دستور کار
سید پیروز موسوی با اشاره به این که خسارات این حادثه در مقایسه با حوادثی که در جریان طوفان های اخیر به سایر نقاط کشور وارد شده، بسیار ناچیز است گفت: با تحلیل هایی که بر این حادثه انجام شد، به دنبال آن هستیم که مطابق با شرایط روز دنیا و تغییرات اقلیمی منطقه، پروژه صاعقه گیر را برای کل جزیره اجرا کنیم.

وی همچنین به پروژه اطفای مکانیزه آتش بر روی مخازن اشاره کرد و گفت: اطفای مکانیزه با شروع حریق آژیر را به صدا در می آورد، تصاویر را از روی مخزن برای ارزیابی ثبت می کند و پس از آن فوم به صورت مکانیزه قبل از رسیدن همکاران اچ اس ای بر روی سطح مخزن ریخته می شود.

موسوی همچنین از جلساتی برای بهبود کارایی سیلینگ سطح مخازن خبر داد گفت: پس از حادثه جلساتی برای سیلینگ مخزن نیز برگزار و سازنده اصلی از کشورش فراخوانده شد و تنها سازنده ایرانی هم مهمان این جلسه بود که باعث شد یک سیستم نشت بند با توجه به شرایط مخازن تعریف شود که می توان آن را پس از ثبت به صورت توصیه به ای پی آی 650 اضافه و پس از ساخته شدن آن را به دیگر کشورها نیز صادر کرد.
اطفای آتش 5 مخزن به صورت همزمان بی سابقه بوده است

محمدجواد دریالعل، رئیس اچ اس ای پایانه خارگ نیز ضمن تقدیر از زحمات آتش نشانان گفت: آتش نشانان خط مقدم هستند و این خطوط مقدم در حوادث نقش پر رنگ دارند، در آتش نشانی دشمن فرضی وجود ندارد یک لحظه غفلت می تواند به قیمت جان انسان تمام شود.

وی با تأکید بر این که اطفا این حریق لطف خدا بود گفت: در دوران جنگ نیز سابقه نداشت که 5 مخزن همزمان دچار حریق شود و از این جهت ما با پدیده بی نظیری روبرو شدیم که به لطف خدا توانستیم سربلند از آن بیرون آییم.
دریالعل گفت :جدا از این مسئله ما شاهد بودیم که همه نیروهای شرکت برای اطفا حریق به نیروهای اچ اس ای کمک کردند و این نشان از همدلی و وفاق بین کارمندان شرکت است.

در ادامه این دیدار کارمندان اچ اس ای پایانه خارگ به بیان دغدغه ها و مسائل و خاطرات خود پرداختند و از تلاش و پشتکار همکاران خود در جریان آتش سوزی مخازن یاد کردند.

همچنین پس از این دیدار سید پیروز موسوی، از اداره ترابری شرکت پایانه نفتی خارگ دیدار کرد و ضمن قدردانی از خدمات ترابری همکاری آن ها را در جریان اطفا حریق مخازن پایانه نفتی خارگ ستود.

(یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید