یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۰
IOTC
شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۶۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خبر داد:

گسترش مراکز درمان غیر مستقیم در حوزه بهداشت و درمان تهران

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از گسترش درمان غیرمستقیم در استان تهران خبر داد و گفت: این طرح از اول آذر ماه اجرایی می‌شود.

گسترش مراکز درمان غیر مستقیم در حوزه بهداشت و درمان تهران

حبیب الله سمیع هدف نهایی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را افزایش رضایت مندی مراجعین و خانواده هایشان دانست و گفت: در این راستا گسترش درمان غیرمستقیم را در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: در گذشته در تهران کارکنان و خانواده هایشان برای درمان باید به بیمارستان نفت مراجعه می کردند اما با اجرای این طرح جدید و گسترش درمان غیر مستقیم می توانند به بیمارستان های طرف قرارداد نیز مراجعه کنند.

وی با اشاره به این که با اجرای این طرح فضای رقابتی ایجاد می شود و این در نهایت بهبود کیفیت خدمات را به همراه دارد، گفت: در این طرح بیمارستان های خاتم الانبیاء، گروه بیمارستان های محب، پارس و لاله در مرحله اول تحت پوشش قرار گرفتند و در ادامه نیز بیمارستان های دیگری به این طرح اضافه خواهند شد.

سمیع افزود: همکارانی که از شهرهای دیگر برای درمان به تهران بیایند نیز به شرط آن که تابع قانون اعزام و اسکان نباشند شامل این طرح جدید می شوند و می توانند از خدمات مطرح شده استفاده کنند.

وی بیان کرد: طرح فعلی به نوعی ادامه و توسعه همان ساختار پیشین است و بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران ضمن عقد قرارداد با برخی مراکز معتبر بهداشتی و درمانی در سطح شهر تهران این امکان را فراهم آورده تا همکاران شریف صنعت نفت با مراجعه به این مراکز از خدمات مختلف از جمله بستری استفاده کنند و تنها با پرداخت 15 تا 25 درصد فرانشیز خدمات مورد نیاز را دریافت کنند؛ ضمن این که در مراکزی که سازمان با آن ها قرارداد ندارد همکاران ضمن مراجعه و دریافت خدمات و پرداخت هزینه، اسناد درمانی خود را ارائه و پس از کسر فرانشیز مبلغ پرداختی خود را دریافت می کنند.

سمیع در خصوص استفاده از خدمات دندانپزشکی نیز گفت: براساس این طرح کارکنان می توانند از خدمات دندانپزشکی خارج از صنعت نفت نیز برخلاف گذشته استفاده کنند و با پرداخت 25درصد فرانشیز از این خدمات بهره مند شوند.

علی بهزادی، مدیرعامل بهداشت و درمان استان تهران نیز در این نشست با بیان این که برای نظارت بر کیفیت اجرای این طرح واحد ناظر طراحی شده است که در قالب آن همکار پزشک و تیم کشیک برای بازدید به مراکز می روند، افزود: همکاران گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تماس 61636677 تماس بگیرند.

وی با اشاره به این نکته که این طرح تمامی تخصص ها را در بر می گیرد، ادامه داد: در مرحله اول طرح با تعدادی از بیمارستان های خصوصی خوش نام تهران نظیر خاتم الانبیاء(ص)،محب کوثر،محب هاشمی نژاد، محب یاس و پارس قرارداد منعقد شده و در آینده نزدیک بیمارستان آتیه نیز به این جمع اضافه خواهد شد تا بتوانیم شرایط مطلوبی را برای استفاده کارکنان از خدمات این طرح فراهم آوریم. در بخش دولتی نیز با مراکز تخصصی عقد قرارداد شده که در این میان می توان به مرکز فوق تخصصی قلب تهران اشاره کنم. ضمن این که در بخش خدمات سرپایی با 23 مرکز قرارداد بسته شده که شامل 15 مرکز درمانی شهرداری تهران و 8 مرکز خصوصی دیگر هست که به تدریج در مراحل بعد این لیست اضافه خواهد شد.

(شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴) ۱۳:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید