شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۴۶
IOTC
شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۵۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با اقدام به موقع اچ اس ای پایانه های نفتی؛

آتش سوزی ناشی از صاعقه در خارگ بدون خسارت مهار شد

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کل کشور، به دلیل تداوم هوای نا مساعد تا پایان هفته جاری، احتمال وقوع آتش سوزی در مخازن ذخیره سازی وجود دارد.

آتش سوزی ناشی از صاعقه در خارگ بدون خسارت مهار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ،در ساعت 7 و 20 دقیقه صبح امروز (16 آبان 1394) به دلیل برخورد صاعقه، دو مخزن ذخیره سازی نفت خام شماره 43 و 44 پایانه نفتی خارگ دچار حریق شد که با اقدام به موقع آتش نشانان پایانه نفتی خارگ و با آمادگی قبلی، آتش ظرف یک ساعت مهار شد و از خسارت به تأسیسات جلوگیری به عمل آمد.
گفتنی است با اعلام سازمان هواشناسی کل کشور مبنی بر تداوم هوای نامساعد تا پایان هفته جاری و احتمال وقوع آتش سوزی ناشی از صاعقه، سه گروه آتش نشانی به صورت شبانه روزی در محوطه مخازن ذخیره سازی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در حالت آماده باش کامل هستند.
به گفته رئیس روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، علاوه بر سه تیم که به صورت شبانه روزی در محوطه حضور دارند، دو تیم آتش نشانی نیز به صورت آماده باش کامل هستند.
مجتبی عوض زاده گفت: از ساعت 4 صبح امروز با تشدید صاعقه و احتمال آتش سوزی، تیم های مستقر، در حال پایش کامل محوطه ذخیره سازی بودند و 10 دستگاه سنگین آتش نشانی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در حالت آماده به کار قرار داشتند.
 
در جریان این حادثه برای اطفا حریق 80 بشکه 200 لیتری فوم مورد استفاده قرار گرفت.
(شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴) ۱۰:۲۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید