سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۰
IOTC
دوشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۹
سرویس : خارک
کد خبر : ۱۱۵۲
گزارشگر : ۲
سرویس خارک
گزارشی از یک عملیات بی نظیر در شرکت پایانه های نفتی ایران؛

جلوگیری از اتلاف یک هزار میلیارد تومان ثروت ملی در جزیره خارک

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با مهار به موقع آتش سوزی ناشی از صاعقه در مخازن ذخیره سازی نفت خام جزیره خارک، از اتلاف و هدر روی یک هزار میلیارد تومان سرمایه و ثروت ملی جلوگیری شد.

جلوگیری از اتلاف یک هزار میلیارد تومان ثروت ملی در جزیره خارک
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، سیدپیروز موسوی با اشاره به حادثه آتش سوزی مخازن ذخیره پایانه نفتی خارک که بر اثر صاعقه اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: آتش سوزی پنج مخزن با مجموع ظرفیت ٣ میلیون و ٢٥٠ هزار بشکه نفت خام با تلاش همکاران مسئولیت پذیر و با انگیزه این شرکت، بدون هدر رفت قطره ای از آن اطفا شد که عنایت و لطف خداوند در این حادثه بزرگ مشهود بود.
 
وی با بیان این که اطفای این حجم آتش سوزی از لحاظ تقسیم اکیپها و نیز مصرف فوم و آب در مدیریت بحران و استانداردهای آتش نشانی و API قابل توجه است، تصریح کرد: براساس بررسیهای انجام شده، تاکنون عملیات اطفای حریق پنج مخزن بطور همزمان در دنیا انجام نشده است.
 
موسوی با اشاره به نقش شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان تکمیل کننده آخرین حلقه زنجیره برنامه افزایش تولید نفت اعلام شده از وزارت نفت، ادامه داد: دو مخزن از مخازن حادثه دیده بلافاصله تعمیر شدند و هم اکنون نیز در مدار عملیاتی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: همچنین با تشکیل یک کمیته ویژه در این شرکت، مخازن دیگر نیز با سرعت عملیاتی و وارد مدار می شوند تا اختلالی در ذخیره سازی و برنامه تولید صورت نگیرد.

موسوی یادآور شد: لطف خداوند بزرگ و تلاش ستودنی همکاران و حمایتهای وزیر نفت از شرکت پایانه های نفتی ایران بدون تردید از عوامل این موفقیت است.

 آتش سوزی مخازن ذخیره پایانه نفتی خارک ساعت ٧ صبح روز شنبه (٩ آبانماه) بر اثر برخورد صاعقه به محل خروج گاز همراه نفت روی سقف مخازن رخ داد که با تلاش کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران در کمتر از سه ساعت اطفا شد.
(دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴) ۱۳:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید