شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۰۷
IOTC
شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۹
سرویس : خارک
کد خبر : ۱۱۴۹
گزارشگر : ۲
سرویس خارک
با انجام موفقیت آمیز تست عملیاتی تانک پروور

دانش فنی دستگاه صحت سنج سیار بومی شد

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به عملکرد مثبت تست عملیاتی تانک پروور گفت: انجام موفقیت آمیز این پروژه، ٦٠٠ تا ٧٠٠ میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی برای شرکت به دنبال دارد.

دانش فنی دستگاه صحت سنج سیار بومی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ،مهدی حسنی با اشاره به ساخت دستگاه صحت سنج سیار (Tank Prover) از سوی شرکت پایانه های نفتی ایران با همکاری جهاددانشگاهی اهواز اظهار کرد: این دستگاه به منظور کالیبره کردن و بالابردن دقت اندازه گیری نفت خام توسط سیستم میترینگ استفاده می شود.

وی با بیان این که شرکت پایانه های نفتی قصد خرید دستگاه تانک پروور را از یک شرکت اروپایی داشت که به دلیل مشکلات تحریم انجام نشد، افزود: بنابراین این شرکت برای رفع نیاز و جلوگیری از ایجاد مشکل در صنعت نفت، اقدام به ساخت آن با هدف انتقال دانش به داخل کشور کرد.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به این که ساخت این دستگاه از طریق مهندسی معکوس انجام نشده است، تصریح کرد: هم اکنون انتقال دانش ساخت تانک پروور به طور کامل انجام شده است.

حسنی اظهار کرد: تست عملیاتی این دستگاه از هفته گذشته در جزیره خارک آغاز و پس از گذشت ٥ روز با نتیجه مثبت به پایان رسید.

وی صرفه اقتصادی حاصل از انجام ساخت دستگاه تانک پروور را ٦٠٠ تا ٧٠٠ میلیون تومان عنوان کرد.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران به نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در این شرکت اشاره و اظهار کرد: همکاری تمامی مدیریتهای این شرکت با واحد پژوهش و ریسک پذیری بالا، کمک شایانی به پیشبرد پروژه ها می کند.

واحد پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران به طور رسمی از سال ٨٦ آغاز به کار کرده است که با توجه به مسئولیت خطیر شرکت در دریافت، ذخیره سازی، اندازه گیری و صادرات نفت خام کشور، بروز بودن تجهیزات به منظور برآورد نیاز مشتریان بین المللی ایران اهمیت بالایی دارد که در نتیجه، واحد پژوهش رسالت انجام پژوهشهای کاربردی را برای رفع نیازهای عملیاتی شرکت برعهده دارد.

(شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴) ۱۴:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید