یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۱۱
IOTC
دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۵
سرویس : خارک
کد خبر : ۱۱۴۶
گزارشگر : ۲
سرویس خارک
با انجام تعمیرات اساسی دستگاه های آب شیرین کن شرکت پایانه های نفتی ایران

ظرفیت تولید و تامین آب شرب جزیره خارگ افزایش یافت

مدیر امور فنی شرکت پایانه های نفتی ایران از تعمیرات اساسی سیستم تقطیر آب(MED) و دستگاه های آب شیرین کن این شرکت با هدف افزایش ضریب تامین آب شرب جزیره خارگ خبر داد.

ظرفیت تولید و تامین آب شرب جزیره خارگ افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، صادق دراوی پور با بیان اینکه هم اکنون آب شرب جزیره خارگ از طریق یک خط لوله زیر دریایی 30 اینچی به طول  35 کیلومتر از سد کوثر تامین می شود گفت: با وجود تامین آب مورد نیاز جزیره خارگ از طریق این سد آب تولید شده از دستگاه های آب شیرین کن و سیستم های تقطیر آب ( MED ) این شرکت صرفا جنبه پشتیبانی در تامین آب جزیره خارگ را دارد که با بهره برداری از آن ضریب تامین آب  جزیره 4 هزار متر مکعب افزایش یافت.

درآوی پور اعتبار پروژه تعمیر و نوسازی دستگاه های آب شیرین کن  و سیستم  های تقطیر آب را سه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر آب  شرب جزیره خارگ از طریق خط کوثر  تامین می شود که پس از تصفیه آن در شرکت پایانه های نفتی ایران آبی با کیفیت بالا در دسترس شهروندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای تعمیر دیگ های بخار سیستم تقطیر آب 5 هزار نفر ساعت زمان صرف شده است گفت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط بین ۲۶۰۰ تا۳۵۰۰ مترمکعب آب مورد نیاز شهروندان خارگ از تاسیسات تصفیه خانه پایانه های نفتی ایران تامین می شود ضمن آنکه بیش از۷۰۰ مترمکعب از این میزان نیز دراختیار شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خارگ قرار می گیرد.

مدیر امور مهندسی شرکت پایانه های نفتی ایران افزود:  دستگاه های آب شیرین کن و سیستم تقطیر تولید آب جزیره خارگ دارای ظرفیت تولید روزانه ۴ هزار مترمکعب آب شرب است که در سال های گذشته به عنوان تنها تامین کننده آب شرب این جزیره به شمار می آمد.

 

(دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴) ۱۵:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید