یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۱
IOTC
دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۴۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
فناوری های روز دنیا در پایانه های نفتی به کارگرفته می شود؛

استفاده از تکنولوژی های نوین بازرسی فنی خطوط لوله انتقال نفت

رییس بازرسی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران از مذاکره با شرکت های معتبر خارجی به منظور استفاده از فناوری های جدید در بازرسی از خطوط لوله انتقال نفت خام خبر داد.

استفاده از تکنولوژی های نوین بازرسی فنی خطوط لوله انتقال نفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،سید مصطفی مهدوی با بیان این که راهبرد شرکت پایانه های نفتی ایران حمایت از سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت است گفت: خوشبختانه کشورمان در زمینه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است به طوری که هم اکنون بیش از 70 درصد از این تجهیزات از شرکت های معتبر داخلی تامین می شود.

وی با تاکید بر این که سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت از توان لازم برای رقابت با شرکت های مشابه خارجی برخوردار هستند گفت: تمامی دستاوردهای این تولید کنندگان در شرایط تحریم محقق شده است و بدون شک در شرایط پسا تحریم نیز راهبرد تقویت و حمایت از سازندگان داخلی ادامه خواهد یافت.

رییس بازرسی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به پیچیدگی طراحی و ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت گفت: در زمینه ساخت تجهیزات، استاندارد های مشخصی از سوی شرکت های معتبر جهان تعریف شده که در صورت عدم رعایت این استاندارد ها از سوی سازندگان تجهیزات صنعت نفت، خسارات جبران ناپذیری متوجه این صنعت خواهد شد.

مهدوی با اشاره به رایزنی شرکت پایانه های نفتی ایران با چند شرکت معتبر به منظور استفاده از فناوری های روز دنیا در بازرسی فنی از خطوط لوله انتقال نفت خام گفت: استفاده از تکنیک های جدید بازرسی فنی خطوط لوله در خطوطی که قابلیت توپک رانی در آن وجود ندارد هزینه های بازرسی را تا بیش از 50 درصد کاهش خواهد داد.

او با اشاره به تاکید هیات مدیره شرکت پایانه های نفتی ایران برای استفاده از فناوری های جدید تصریح کرد: تقویت توان ساخت داخل از طریق انتقال دانش فنی تجهیزات صنعت نفت در شرایط پسا تحریم فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی آن دسته از اقلامی است که تاکنون زمینه ساخت داخلی آن در کشور فراهم نشده بود و سازندگان داخلی باید در این زمینه نهایت استفاده را ببرند.

به گفته مهدوی 6 خط لوله 56 و 20 اینچ اسکله آذر پاد جزیره خارگ و همچنین دو خط لوله 30 اینچ پایانه میعانات گازی عسلویه ازجمله خطوطی هستند که امکان توپک رانی در آن ها وجود ندارد.

شرکت پایانه های نفتی ایران با ماموریت انجام عملیات، دریافت، ذخیره سازی و صادرات بیش از ٩٠ درصد از نفت خام کشور از طریق بنادر نفتی جنوب کشور نقشی کلیدی در صنعت نفت کشور دارد و همچنین با استقرار سیستم یکپارچه مدیریتی گام های بلندی به منظور ارائه خدمات با کیفیت مطلوب برداشته است و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگ ترین پایانه های نفتی جهان به شمار می رود.

(دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید