پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۵۵
IOTC
دوشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
سرویس : خارک
کد خبر : ۱۱۳۸
گزارشگر : ۲
سرویس خارک
آمادگی پایتخت صادرات نفت خام کشور برای شرایط پساتحریم؛

ظرفیت ترافیک هوایی فرودگاه شهدای خارگ افزایش می‌یابد

پیشرفت طرح توسعه فرودگاه خارگ هم اکنون به 95 درصد رسیده است و پیش بینی می شود با اتمام این طرح، ظرفیت ناوبری و ترافیک هوایی این فرودگاه برای آمادگی در شرایط پساتحریم صنعت نفت افزایش یابد.

ظرفیت ترافیک هوایی فرودگاه شهدای خارگ افزایش می‌یابد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ،طرح توسعه فرودگاه شهدای خارگ شامل توسعه اپرون(پارکینگ هواپیما)، تاکسی وی و احداث جاده های گشتی در حال حاضر از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است و پیش بینی می شود با راه اندازی طرح NGL و متانول 2، تعداد پروازهای ورودی و خروجی از این فرودگاه افزایش یابد.

افزایش ظرفیت پارکینگ فرودگاه از 4 به 6 فروند هواپیما، رشد ضریب امنیتی و دسترسی سریع و آسان از جمله نتایج طرح توسعه فرودگاه شهدای جزیره خارگ است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

پیشتر نیز سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفت ایران با بیان این که توان صادراتی نفت خام کشور برای شرایط پسا تحریم را افزایش داده ایم گفته بود، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در پایانه نفتی خارگ به ٢٨ میلیون بشکه رسیده است.

فرودگاه شهدای جزیره خارگ از جمله فرودگاه های مهم وزارت نفت است که وظیفه پشتیبانی از تولید و صادرات نفت خام کشور را بر عهده دارد.

گفتنی است تهران، بوشهر، شیراز، اصفهان و اهواز از جمله مقاصد پروازی این فرودگاه است که به صورت منظم روزانه و هفتگی از این فرودگاه انجام می شود.

(دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید