چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۴۲
IOTC
شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۵
سرویس : خارک
کد خبر : ۱۱۳۳
گزارشگر : ۲
سرویس خارک
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران:

تعامل دوسویه دانشگاه و صنعت عامل پیشرفت کشور است

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان ضرورت تعامل مراکز علمی و دانشگاهی کشور با صنعت گفت: پیشرفت کشور نیازمند تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت در عرصه علم و فناوری است

تعامل دوسویه دانشگاه و صنعت عامل پیشرفت کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران در دیدار رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تداوم نهضت علمی در مقطع کنونی کشور بسیار ضروری است گفت:توجه به آموزش و پژوهش از نیاز های مهم صنعت است و پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری جز با تعامل دوسویه میان صنعت و دانشگاه میسر نخواهد بود.
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه نتایج تحقیقات مراکز علمی می تواند راهگشای صنعت کشور،داخلی سازی و خود کفایی کشور شود گفت:تجربه موفق کشور های صنعتی در توجه به پژوهش های دانشگاهی نشان می‌دهد هرگاه تعامل مثبت و سازنده ای میان دانشگاه و صنعت صورت گیرد شاهد پیشرفت در آن حوزه خواهیم بود و ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

موسوی با بیان اینکه تمرکز شرکت پایانه های نفتی ایران بر بازسازی، نوسازی،نگهداشت و صیانت از تاسیسات و تجهیزات است  گفت: در شرایط تحریم در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنعت اقدامات خوبی انجام شده و لازم است در شرایط پسا‌تحریم نیز  با استفاده از ظرفیت های موجود در مسیر خودکفایی تجهیزات صنعت نفت گام برداریم.

وی تصریح کرد: تبادل دانش و فناوری با کشور های صاحب نام در حوزه صنعت نفت هیچگونه منافاتی با داخلی سازی تجهیزات ندارد و خوشبختانه با پیشرفت های خوبی که در این زمینه صورت گرفته است در تلاش هستیم با درک نقاط قوت زمینه های قابل بهبود در این حوزه را فراهم کنیم.

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه صنعت نفت هموراه در طول تاریخ  محور تهاجم و هدف عمده دشمنان نظام بوده است گفت: در شرایط پسا تحریم نیز صنعت نفت مشکلات خود را در حوزه دانش و فناوری را به مراکز علمی انتقال خواهد داد تا با ارایه راهکارهای علمی زمینه تقویت و خودکفایی در صنعت نفت فراهم شود.

موسوی تقویت واحد های تحقیق و توسعه  (R&D) در  صنعت و  تعامل دوسویه دانشگاه و صنعت  را بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: در صورت تحقق این امر مسیر پیشرفت کشور با شتاب بیشتری طی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه لازم است پژوهش و فناوری را در سر لوحه کاری خود قرار دهیم گفت: استفاده از توانمندی های دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و سرمایه گذاری مناسب در مسیر تجاری سازی یافته های پژوهشی گام بزرگی در مسیر خودکفایی کشور در صنعت خواهد بود.

سید حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی نیز در ابتدای این نشست در ضرورت علم و فناوری گفت: عبور موفق کشور های صاحب علم و فناروی در بحران های اخیر اقتصادی نشان از اهمیت و جایگاه علم و فناوری در دنیای کنونی است و ما نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری از خود نشان دهیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور در گرو تحقیق و توسعه است گفت:ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و افزایش تولید ناخالص ملی را از نتایج فرآوری محصولات در داخل کشور است که این امر جز با استفاده از علم و فناوری در صنعت میسر نخواهد بود.

گفتنی است در پایان این نشست از مهندس سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران، محمد نوروزی فرد مدیر خدمات پشتیبانی،مهدی حسنی رییس پژوهش و توسعه ،محمد کاظم  نیکنام مدیر عملیات، مصباح مدیر امور مالی، صادق درآوی پور مدیر امور فنی،مجتبی عوض زاده رییس روابط عمومی ، علی سردار مدیر امینی ،بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل و عبدالله احمدی مدیر مهندسی ساختمان  به دلیل توسعه و بکارگیری توانمندی های داخلی و تخصصی و استراتژیک فناورانه در صنعت نفت و حمایت از فعالیت های پژوهشی تقدیر شد.

(شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴) ۱۰:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید