شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۳۲
IOTC
سه شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۲۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پیشرفت ٩٠ درصدی ساخت مخازن ذخیره سازی امیدیه و گوره

ساخت مخازن ذخیره‌سازی استراتژیک نفت خام امیدیه و گوره تا پایان شهریورماه امسال به ٩٠,٦ درصد رسید.

پیشرفت ٩٠ درصدی ساخت مخازن ذخیره سازی امیدیه و گوره
به گزارش پایگاه اطللاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از شانا،ساخت مخازن استراتژیک نفت خام با هدف افزایش و تثبیت استمرار تولید نفت خام و جلوگیری از نوسانهای روزمره ناشی از مشکلات عملیاتی مرتبط با تولید نفت خام به اجرا در آمده است که براین اساس ساخت دو مخزن بتونی امیدیه و گوره تا پایان شهریورماه به پیشرفت ٩٠,٦ درصدی رسیده است. 
 فازهای یکم هر دو مخزن امیدیه و گوره به پیشرفت ١٠٠ درصدی رسیده و فازهای دوم مخزن امیدیه و گوره به ترتیب تا پایان شهریورماه امسال، به پیشرفتهای ٧٢,٣٤ و ٧٥.٧٥ درصد رسیده‌اند. 
ساخت مخازن استراتژیک از آن رو حائز اهمیت است که در مواقع بحرانی، پشتیبان و تامین کننده انرژی کشور از طریق انتقال نفت خام به پالایشگاههای داخلی و یا از طریق انتقال نفت خام به پایانه‌های صادراتی محسوب می شوند. 
 وزارت نفت برنامه احداث ١٥ مخزن استراتژیک نفت خام  را از سال ١٣٧٩ در دستور کار خود قرار داده است که در میدان اهواز ٢ مخزن ٢٥٠ هزار بشکه‌ای و ٣ مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای، امیدیه ٢ مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای، گوره ٤ مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای و ٢ مخزن یک میلیون بشکه‌ای، سیری یک مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای و بهرگان یک مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای احداث خواهد شد. 
(سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید