شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۲۱
IOTC
دوشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۱۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

ستون و پایه اقتصاد کشور، اقتصاد دانش بنیان است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: امروز پایه های اقتصاد کشور منابع زیرزمینی نیست، بلکه ستون چنین اقتصادی عقل، دانش و اقتصاد دانش بنیان است.

ستون و پایه اقتصاد کشور، اقتصاد دانش بنیان است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از شانا،سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه، ١٣ مهرماه) در آیین گشایش هشتمین جشنواره فناوری نانو که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد گفت: مسئولیت خطیری به دوش داریم، تلاش کردن برای توسعه فناوری کشور بر پایه فناوری همگرایی "ان بیکس" است، زیرا از این طریق بیوتکنولوژی آینده کشور تامین و محور اصلی توسعه قرار گرفته می‌شود.
وی افزود: ستادی در این خصوص تجهیز شده که تا ١٠ سال آینده به این مسئله توجه ویژه و برای تجهیز آن برنامه ریزی می‌شود، ما به یک مدل بسیار خوبی برای توسعه پیشرفت فناوری نانو رسیده‌ایم که این نشان‌دهنده مدیریت خوب ستاد نانو است.
ستاری تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال، ٤٠٠ پژوهش‌سرای آموزشی و پژوهشی را تجهیز کنیم که این امر در حوزه تولید علم، اتفاق خوبی خواهد بود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: امروز پایه های اقتصاد کشور منابع زیرزمینی نیست، بلکه ستون چنین اقتصادی عقل، دانش و اقتصاد دانش بنیان است، اقتصاد دانش بنیانی که سرمایه اصلی آن نیروی انسانی تحصیل کرده است و جوانان پایه‌ های چنین اقتصادی هستند که آینده کشور را می‌سازند، اگر بتوانیم به این امر توجه داشته باشیم اقتصاد دانش بنیان را پیاده کرده‌ایم.
وی عنوان کرد: آن چیزی که به دنبال آن هستیم اشتراک گذاری فناوریهای همگرا تا ١٠ سال آینده بوده که به طور جدی روی آن کار می‌کنیم، فناوری همگرا محور توسعه آینده کشور بشمار می آید و معاونت علمی به دنبال توسعه این فناوری است. 
(دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴) ۱۵:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید