سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۸
IOTC
یکشنبه / ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : نکاء
کد خبر : ۱۱۰
گزارشگر : ۲
سرویس نکاء

صادرات نفت متوقف نشد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اعلام کرد: وقوع یک زلزله 3 ریشتری در اطراف پایانه نفتی خارگ و ایجاد سونامی موج دریا نتوانست صادرات نفت ایران را مختل کند وعملیات بارگیری بدون توقف ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران سید پیروز موسوی با بیان اینکه زلزله حدود سه ریشتری در اطراف جزیره خارکو و پایانه نفتی خارگ هیچگونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است، گفت: این حادثه طبیعی بامداد 13 مرداد ماه با صدای مهیبی همراه بوده است.

وی با اشاره به ایجاد یک سونامی چند متری از موج دریای در اطراف پایانه نفتی خارگ پس از وقوع زلزله، تصریح کرد: با این وجود این حادثه طبیعی منجر به کاهش و یا توقف صادرات نفت خام ایران در پایانه نفتی خارگ نشده است.

موسوی با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت صادرات نفت خام در منطقه خلیج فارس عادی و طبیعی است، اظهار داشت: با وجود زلزله و سونامی در 2 مایلی اطراف پایانه نفتی خارگ عملیات جداسازی و پهلودهی کشتی‌های نفتکش در حال انجام است.

وی همچنین از اعزام تیم های ویژه نظارت و بازرسی فنی به منظور بررسی وضعیت ایمنی از تمامی تاسیسات دریایی و ساحلی پایانه نفتی خارگ خبر داد واعلام کرد: با انجام بررسی‌های مشخص شد هیچگونه آسیبی به مخازن ذخیره سازی نفت، اسکله ها، خطوط لوله، تاسیسات و واحدهای میترینگ وارد نشده است.

.

(یکشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید