شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۰۷
IOTC

جزییات نشست مشترک مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با مدیران و مسئولان جزیره خارگ

جزییات نشست مشترک مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با مدیران و مسئولان جزیره خارگ

نشست مشترک مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با مسئولان جزیره خارگ با حضور مدیران عامل شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت نفت فلات قاره شب گذشته(25 شهریورماه) برگزار شد.

به گزراش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفت ایران، رکن الدین جوادی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران که صبح دیروز (25شهریورماه)  در راس هیاتی وارد بوشهر شده بود پس از بازدید از شرکت صدرا و پروژه ها این شرکت، با استاندار بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و گفت و گو کرد.

نهاد و دستگاه ها به تعهدات خود در زمینه پروژه های عام المنفعه عمل کنند

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران همچنین با حضور در نشست مشترک مدیران و مسئولان جزیره خارگ با بیان اینکه موقعیت استراتژیک این جزیره بر کسی پوشیده نیست گفت: آبادانی شهرها و نواحی پیرامونی مناطق عملیاتی صنعت نفت همواره مورد توجه بوده اما به دلیل شرایط خاص کشور و محدودیت های مالی که وزرات نفت هم اکنون با آن دست به گریبان است امیدواریم بتوانیم در یک فضای همدلی  و با همراهی و همکاری سایر دستگاه ها گام مهمی در زمینه اتمام و تکمیل پروژه های عام المنفعه برداریم.

جوادی تصریح کرد: نتیجه گیری که از عملکرد شرکت پایانه های نفتی ایران در یک سال گذشته میتوان داشت این است که این شرکت علاوه بر شاخص بودن در بسیاری از حوزه ها در میان شرکت های نفتی، در امر خدمت رسانی به مردم این جزیره نیز عملکرد مطلوبی داشته در صورتی که بسیاری از این خدمات  را میشد انجام نداد و همچنین خوشبختانه در زمینه صادرات نفت نیز وقفه ای بوجود نیامده است.

وی با بیان اینکه قانون، ماموریت‌ها و مسئولیت‌های هر دستگاهی را به روشنی مشخص کرده است گفت: خوشبختانه  تعهدات صنعت نفت در بسیاری از پروژه‌های عام المنفعه در مناطق عملیاتی محقق شده است  اما  سایر دستگاه‌ها نتوانسته اند تعهدات خود را در این زمینه عملی کنند و بسیاری از این پروژه‌ها نیز  از سوی نهادها و دستگاه‌های ذیربط بلاتکلیف رها شده است .

جوادی با اشاره به اینکه از سال گذشته تا‌کنون چندین نشست تخصصی برای ساماندهی ارایه خدمات عام المنفعه برای رسیدن به یک راه‌حل جامعه از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار شده است گفت: لازم است همه نهاد ها و سایر نهاد های ذیربط به تعهدات خود در زمینه ارایه خدمات عام المنفعه به عنوان یک امر مشارکتی عمل کنند و موفقیت در این زمینه در یک فضای همدلی میسر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران افزود:  علی رغم محدودیت های غیر قابل انکار هدف ما توسعه پایدار مناطق پیرامونی صنعت نفت است و تلاش خواهیم کرد با رفع موانع قانونی  بیش از پیش در امر کمک به توسعه این مناطق گام برداریم.

مردم جزیره خارگ همواره میزبانان خوبی برای صنعت نفت بوده اند

سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه علی‌رغم محدودیت‌ها و موانع قانونی با نظر مساعد وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران امکانات و خدمات مناسبی به مردم جزیره خارگ ارایه شده است گفت:  از ابتدای فعالیت صنعت نفت در این منطقه خدمات عام المنفعه بسیاری به مردم شایسته این جزیره از سوی صنعت نفت ارایه شده و تلاش ما نیز همواره بر این بوده است که رضایتمندی مردم از ارایه خدمات جلب شود .

وی جذب و بکارگیری 100 نفر نیروی بومی در منطقه عملیاتی خارگ، خدمت رسانی و حل مشکل ایاب و ذهاب ساکنان جزیره با اختصاص سهمیه بلیت در مسیر دریایی بوشهر به خارگ و بلعکس،کمک به تیم های ورزشی و برگزاری کلاس های آمادگی کنکور را از مهمترین خدمات ارایه شده از سوی شرکت پایانه های نفتی ایران طی یک سال گذشته بر شرمد و تصریح کرد:برخی از مسائل و مشکلات شهری جزیره خارگ از سوی تیم های کارشناسی این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و از این طریق بسیاری از این مشکلات رفع شد.

غلبه بر مسائل و مشکلات در یک فضای همدلی میسر است

حجت الاسلام  و المسلمین موسی کمالی امام جمعه خارگ ضمن تقدیر از حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در این جلسه بر حل مسائل و مشکلات در یک فضای همدلی و همکاری تاکید کرد و گفت:مدیران و مسولان جزیره خارگ خود را از اعضای یک خانواده می‌دانند که  تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در مسئولیت های گوناگون در حال انجام خدمت هستند و اگر در برخی از مواقع مسائل و مشکلاتی وجود دارد لازم است با سعه صدر و حاکمیت منطق بر اینگونه مسائل غلبه کنیم.

تعامل مثبت میان صنعت نفت و مسئولان جزیره خارگ شایسته تقدیر است

عسکر زارعی بخشدار ویژه خارگ نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان پر تلاش صنعت نفت گفت:صنعت نفت بازوی توانمند کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور است و تعامل موجود میان صنعت نفت و مسئولان جزیره خارگ نشان از توجه مدیران این صنعت در رفع مسائل و مشکلات مناطق عملیاتی است که این امر شایسته تقدیر است.

زارعی با اعلام آمادگی مسئولان جزیره خارگ در همراهی با صنعت نفت گفت: مردم خارگ دین خود را به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در 8 سال دفاع مقدس ادا کردند و بنابراین لازم است رضایت‌مندی مردم این جزیره در تمامی برنامه ها و فعالیت‌ها مورد لحاظ قرار گیرد.

 

(پنج شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید