جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۲
IOTC
چهارشنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۱۰۶
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

اثرصدمات جنگی از چهره خارگ پاک می شود

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: یک شاخه از خط لوله 52 اینچ اصلی نفت سنگین ورودی از مناطق نفت خیز به جزیره خارگ در ورودی مخازن ذخیره سازی تعویض شد.

اثرصدمات جنگی از چهره خارگ پاک می شود

 به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران , سید پیروز موسوی  با اعلام این مطلب گفت: عملیات  تعویض  خط لوله  48 اینچ  و جایگزین کردن آن با 52 اینچ  با استفاده از توان داخلی  شرکت پایانه های نفتی ایران به مرحله نهایی کار رسیده است و به زودی این خط عملیاتی  می شود و دوباره در مدار قرار می گیرد

 وی  یاد آور شد:  این خط لوله  در زمان  جنگ تحمیلی مورد اصابت موشک  قرار گرفت که بنا به نیازعملیاتی  و فوریت در آن زمان و به دلیل  عدم دسترسی به  لوله 52 اینچ از یک شاخه خط لوله 48 اینچ در محل آسیب دیده استفاده شد و خط در همان زمان تعمییر و راه اندازی شد.

 موسوی تصریح کرد: قطر کم این قسمت از خط لوله موجب شده بود  تا اجرای عملیات توپک رانی بازرسی  داخلی  خط لوله با مشکل مواجه شود از این رو برای  تعویض آن اقدام شد.

وی  درباره روند اجرای عملیات  تعویض این خط لوله گفت:  با توجه به لزوم  تعمیرات  لازم, برای هدایت نفت خام سنگین از ظرفیت خالی  دیگر خطوط استفاده شد و  با هماهنگی  شرکت ملی  مناطق نفت خیز و مدیریت  نظارت برتولید  نفت و گاز وزارت  نفت اقدام به  برنامه ریزی  برای  تعویض قسمت 48 اینچ و جایگزین کردن  خط52 اینچ شد.

 

(چهارشنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید